T-Shirt Banner
Sidan 1 av 2 12 SistaSista
Resultat 1 till 10 av 11

Ämne: Håller RubinRC på att avveckla?

Forum-räv veritass avatar
    Reg.datum
    Aug 2011

Håller RubinRC på att avveckla?

Har ju varit ifrån hobbyn ett par år och ser att Rubins sortiment har minskat och få varor lagerförs. Är det på väg att läggas ner? Finns det någon annan där jag köpa leveller verktyg och annat ifrån?
    T-rex 550e
    Spektrum dx8, gen 2
    Fru och tre barn

Forum-räv heliflygs avatar
    Reg.datum
    Jun 2012
    Jag tror att det är svårt att hålla lager på nya helikoptrar utan att rea bort en del med förlust. Han har ju ett stort sortiment. Reservdelar verkar det dock finnas mycket på. Tittade på Logo.
    Logo 600SX NEO, Logo 500 NEO, Logo 480 Xxtreme NEO, GAUI X3 Mini Vbar, Vbar Control

Reg.datum
    Aug 2011
    Jag tittade endast på kringutrustning såsom sändare och verktyg. Beställde radion från annat håll istället. Blev dessutom lite billigare, men hade hellre köpt från rubin annats.
    T-rex 550e
    Spektrum dx8, gen 2
    Fru och tre barn

Aktiv användare mickemurares avatar
    Reg.datum
    Aug 2011
    Nejdå, han tar hem allt kvickt.
    Svårt å hålla allt i lager.
    Pitch or Die
    Team Rubin RC

Aktiv användare sir j davids avatar
    Reg.datum
    Sep 2011
    Hej! Omsättningen har minskat rätt mycket och det finns helt enkelt inte pengar till att lägga allt på lager. Nu prioriteras reservdelar och då främst till de märken som många flyger. SAB-delar och Mikado-delar kommer hem nästan varje vecka. Men som Micke säger, många andra produkter kan tas hem rätt fort vid beställning.

Forum-räv
    Reg.datum
    Aug 2011
    Nu är ju RC-heliflygare vida kända för sitt tålamod...
    Men Rubinen har alltid fixat på bästa vis, glad att det finns en svensk handlare som tar hand om oss i heliträsket
    Vbar Control Logo

Aktiv användare stills avatar
    Reg.datum
    Dec 2011
    Känns som heliflygandet har minskat i allmänhet.. Mycket mer "drönare" nu förtiden...
    Folk tycker väl att heliflygande är för svårt.....

Reg.datum
    Aug 2011
    Tack för info. Tänkte att du kanske hade börjat avveckla, David. Nu fick jag tag på det mesta med bra dealer begagnat när jag sökte här så det mest akuta löste sig. för framtiden vet jag ändå att den svenska marknaden inte är död än. Har ju en bit kvar innan jag kan återställa mitt förra inventarie.

Gissar på att omsättningen kan öka lite nu nu när postnord har börjat ta avgift för utländska paket. Det är ju sällan billigare utanför EU i och med det och inom EU är det ju ungefär samma priser.
    T-rex 550e
    Spektrum dx8, gen 2
    Fru och tre barn

Heli-galen nkmas avatar
    Reg.datum
    Nov 2011
    Citat Ursprungligen postat av sir j david Visa inlägg
    Hej! Omsättningen har minskat rätt mycket och det finns helt enkelt inte pengar till att lägga allt på lager. Nu prioriteras reservdelar och då främst till de märken som många flyger. SAB-delar och Mikado-delar kommer hem nästan varje vecka. Men som Micke säger, många andra produkter kan tas hem rätt fort vid beställning.
    Många har ju lärt sig att vid näthandel är det ett no-no att beställa något som inte finns i lager.
    Jag har för mig att du David brukar säga att det mesta kommer hem på några dagar.
    Kanske vore det bra om det fanns information om ungefärlig leveranstid på sådant som inte finns i lager, men kan tas hem snabbt?

/Bo
    NKMA -
    Ner Kommer Man Alltid...
    380, 450, 500, 520, 550, 600 & 700. Align, Alzrc, HK, Mikado, SAB & XLPower. Mest sport & 450.

Aktiv användare Kråkans avatar
    Reg.datum
    May 2017
    Citat Ursprungligen postat av nkma Visa inlägg
    Många har ju lärt sig att vid näthandel är det ett no-no att beställa något som inte finns i lager.
    Jag har för mig att du David brukar säga att det mesta kommer hem på några dagar.
    Kanske vore det bra om det fanns information om ungefärlig leveranstid på sådant som inte finns i lager, men kan tas hem snabbt?

/Bo
    Det är nog ingen dum idé. Har sett andra butiker som gör samma sak. Men å andra sidan kanske det blir en jäkla massa mer jobb med sidan.
    Trex 600N DFC Trex 700N DFC
    Goblin 700
    T-Rex 470LM

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •