T-Shirt Banner
Sidan 1 av 2 12 SistaSista
Resultat 1 till 10 av 20

Ämne: Vbar blueline och CC Talon 90

Forum-räv veritass avatar
    Reg.datum
    Aug 2011

Vbar blueline och CC Talon 90

Är det någon som vet hur jag går tillväga för att kalibrera endpoints om jag ska köra med CC governor? Är det i vanlig ordning så att jag ändrar throttle travel i radion tills jag hör pipen? Ska vbaren startas upp först med extern spänning och isåfall, vilken port kan jag koppla in den på?
    T-rex 550e
    Spektrum dx8, gen 2
    Fru och tre barn

Forum-räv
    Reg.datum
    Mar 2015
    Om du öppnar setupen och går till sista sidan gov 2, så finns en knapp som aktiverar att du styr throttle-kanalen med collective-spaken. Den kommer instruera dig hur du skall gå tillväga för att starta om och komma in i programmerings-läge på escen.

Verkar som MrMel har en gammal video om just castle governor också:

Logo 700 / 600 SX v2 / 550 // Gaui X7 // Soxos 600 // Goblin Urukay
    VBar Control och Spektrum DX7 g2

Reg.datum
    Aug 2011
    Men det gäller väl bara om jag ska använda vbar gov?
    T-rex 550e
    Spektrum dx8, gen 2
    Fru och tre barn

Forum-räv
    Reg.datum
    Mar 2015
    Citat Ursprungligen postat av veritas Visa inlägg
    Men det gäller väl bara om jag ska använda vbar gov?
    nej det tror jag inte, du kan sätta endpoints på detta viset oavsett. ganska säker på att andra videon täcker just ditt fall.

Reg.datum
    Aug 2011
    Citat Ursprungligen postat av togi Visa inlägg
    nej det tror jag inte, du kan sätta endpoints på detta viset oavsett. ganska säker på att andra videon täcker just ditt fall.
    Får prova det då. Tack!
    T-rex 550e
    Spektrum dx8, gen 2
    Fru och tre barn

Aktiv användare daniel16s avatar
    Reg.datum
    Sep 2013
    Annars sätter du endpoints i castle programmet, startar upp castle esc med th full då ändrar du th i radion. Du sätter typ 50% i radion och höjer ända tills castle piper sedan drar du ner th stickan och gör likadant neråt tills castle piper o då har du satt endpoints o är klar!
    Logo 800 Xxtreme vbar, LOGO 600 V-Bar, Goblin 500, T-Rex 150 dfc, SPECTRUM DX7s och Dx9. Planka: Extra 260, 1.9m, Extra 260, 2.6m CARF, Edge 540 CARF!
    HAVE FUN AND FLY HARD

Aktiv användare daniel16s avatar
    Reg.datum
    Sep 2013

Ca 4min in i klippet ställer han endpoints
    Logo 800 Xxtreme vbar, LOGO 600 V-Bar, Goblin 500, T-Rex 150 dfc, SPECTRUM DX7s och Dx9. Planka: Extra 260, 1.9m, Extra 260, 2.6m CARF, Edge 540 CARF!
    HAVE FUN AND FLY HARD

Reg.datum
    Aug 2011
    Citat Ursprungligen postat av daniel16 Visa inlägg
    Annars sätter du endpoints i castle programmet, startar upp castle esc med th full då ändrar du th i radion. Du sätter typ 50% i radion och höjer ända tills castle piper sedan drar du ner th stickan och gör likadant neråt tills castle piper o då har du satt endpoints o är klar!
    Det var just det jag funderade på om man skulle göra. Vet dock att det var speciellt för vbar när jag hade kontronik, men det kanske inte gäller CC.

Däremot kommer ju inte endpointsen att stämma i vstabi, men det kanske inte spelar någon roll?
    T-rex 550e
    Spektrum dx8, gen 2
    Fru och tre barn

Forum-räv
    Reg.datum
    Mar 2015
    Kör du radion via vbar så måste du via gov-menyn för att kunna aktivera endpoint-kalibrering, annars har du nog svårt att ens komma in i det läget på ESCen. Om du haft typ futaba så hade ESCen kunnat sitta direkt i mottagaren och då hade du kunnat aktivera kalibreringen utan att blanda in vbar, men jag vill minnas att du precis hade uppe annonser för att köpa spektrum-radio och satelliter?

Om man sen ändrar de faktiska värdena på endpointsen genom att pilla på kanalen i radion eller via menyn i vbar är väl en smaksak men jag skulle ha gjort det i vbar iaf.

Reg.datum
    Aug 2011
    Citat Ursprungligen postat av togi Visa inlägg
    Kör du radion via vbar så måste du via gov-menyn för att kunna aktivera endpoint-kalibrering, annars har du nog svårt att ens komma in i det läget på ESCen. Om du haft typ futaba så hade ESCen kunnat sitta direkt i mottagaren och då hade du kunnat aktivera kalibreringen utan att blanda in vbar, men jag vill minnas att du precis hade uppe annonser för att köpa spektrum-radio och satelliter?

Om man sen ändrar de faktiska värdena på endpointsen genom att pilla på kanalen i radion eller via menyn i vbar är väl en smaksak men jag skulle ha gjort det i vbar iaf.
    Ja, jag kör satelliter direkt i vbaren. Jag hittade mitt gamla inlägg nu och de svar jag fick angående Kontronik reglage och vbar. På Kontronik skulle man ge vbaren separat spänning för att den skulle vara igång när jag startar radion med full throttle. Annars går den in failsafe. Då ska jag rimligtvis kunna göra på samma sätt med CC.
    T-rex 550e
    Spektrum dx8, gen 2
    Fru och tre barn

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •