T-Shirt Banner
Resultat 1 till 9 av 9

Ämne: Finns det någon nybörjare som utan hjälp ställt in ett gyro?

Användare
    Reg.datum
    Jan 2013

Finns det någon nybörjare som utan hjälp ställt in ett gyro?

Själv misslyckades jag för två år sedan med ett Spektrum gyro, men fick hjälp av en forummedlem som fick upp helikoptern i luften. Tack för hjälpen!

Nu är det dags igen! Köpte ett uSpirit gyro till en OXY2. Trots två dagars hårt arbete har jag inte lyckats få igång gyrot, så jag undrar om det finns någon nybörjare som själv har fått igång ett gyro.

Jag tycker att tillverkarna av elektroniken borde göra sina saker mer användarvänliga, t ex att gyrona levereras till största delen färdigt programmerade. Hur ska annars nybörjare komma in i den här trevliga hobbyn? Det räcker inte med nöjet att bygga helikoptern, får man inte igång gyrot blir åtminstone jag lite ledsen. Alternativet att flyga drönare känns inte så attraktivt, jag vill röra spakarna "på riktigt".

Tilläggas kan att jag är inte helt obildad med teknisk högskoleexamen, arbetat med PC i 30 år och flygit färdigbyggda helikoptrar i fem år.

Användare
    Reg.datum
    Oct 2016
    Hur menar du 'inte får igång gyrot' ?

Får du kontakt med setup programmet ? eller är det helt livlöst ?

Ett litet foto på inkoppling kan hjälpa.

Hälsningar från högre upp på västkusten.
    Kenny
    JetiDC-16, GAUI X2, MS-Hornet's, Trex450's,LAheli(Maxir, Ricco's,SniperV2), Logo600SE, Chase360, D380, Warp360, BEAM E5, Multi (Quad, Vtail, Hex), Spirit, SpiritPro

Aktiv användare Mats Karlssons avatar
    Reg.datum
    Jan 2016
    Kan vara lite knepigt att komma igång, minns själv när jag började.
    Måste ta allt i rätt ordning med alla inställningar.

Användare
    Reg.datum
    Oct 2016
    Insåg just att jag inte svarade på frågan...

Utan manual vågar jag påstå att ingen nybörjare får igång ett Spirit.

Med manual, utan tvekan inga problem.

uSpirit är fysiskt inte det lättaste gyrot att komma igång med, microkontakterna är hemska att hantera.

Tog mig en vecka att crimpa kontakter, en till två om dagen - sen tog frustrationen över...

Söker du hjälp, posta under Spirit subforum här på HS
    JetiDC-16, GAUI X2, MS-Hornet's, Trex450's,LAheli(Maxir, Ricco's,SniperV2), Logo600SE, Chase360, D380, Warp360, BEAM E5, Multi (Quad, Vtail, Hex), Spirit, SpiritPro

Användare
    Reg.datum
    Jan 2013
    Felet är hittills något så simpelt som att ladda ner Firmware från nätet. Software (Wizarden) och Driver har jag laddat ner, men Firmwaren vill inte bli nedladdad. Den fungerar inte tillsammans med olika webbläsare enligt Spirit, men jag har provat med två andra utan att få det att fungera. Jag har fått kontakt mellan Mac:en och gyrot, så att gyrots blå kontrollampa lyser. Alltid en bra början! Experten på Spirits Forum har också hjälpt mig utan att lyckats. Det är så dumt: En kunnig person gör på 20 minuter det här som jag har hållit på med i två dagar utan att lyckas. Jag lugnar ner mig några dagar, och tar nya tag sedan!

Användare
    Reg.datum
    Oct 2016
    Ahh, drivrutinkrockar...sånt kan driva en till vansinne.

Kan inte ett smack om mac så är ingen hjälp

Håller hårt i min gamla XP laptop, än så länge funkar den till alla inställningsprogram...

...KISS multikoptergyro är enda undantaget - utvecklat på mac

Kan dock säga att det tar bra mycket mer än 20minuter för alla inställningar,

kan ju bero på att jag aldrig använder 'wizards'..

Användare
    Reg.datum
    Jan 2013
    Jag har provat Chrome på både Mac och PC utan någon succé. Annars lär ju både Wizarden och gyrot vara väldigt bra!

Användare
    Reg.datum
    Oct 2016
    Två frågor:
    uSpirit är ju rätt ny, har för mig mina kom med FW rev 2.4.3 (senaste)
    Behöver du uppgradera ?

Om jag skickar FW per Epost kan det hjälpa ?

Användare
    Reg.datum
    Jan 2013
    Jag har säkert den senaste uppdateringen, eftersom gyrot är sprillans nytt. Skickat dig ett PM!

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •