T-Shirt Banner
Resultat 1 till 6 av 6

Ämne: Whiplash Gasser G-II!

Aktiv användare
    Reg.datum
    Aug 2011

Whiplash Gasser G-II!

Miniature Aircraft https://www.miniatureaircraftusa.com...te=common/home har kommit med en uppdaterad variant av sin gasser, där de gjort om och förbättrat det som va mindre bra på den första modellen.
    De stora är ett förbättrat envägslager som nu sitter i huvuddrevet, även drivlinan till tail har fått sig en översyn med bla ny TT.
    TT har bla blivit längre och får därigenom bättre stöd i ändarna,den snurrar mycket tyst/lätt.
    Har varit nyfiken på kitet sedan det kom men tog lite tid innan det blev ett köp, dessutom har det inte riktigt funnits tid att bygga men nu så kör vi.
    Blev ett köp från Miniature Aircraft tyskland via webshopen, funkar hur bra som helst och de är snabba att informera/skicka/svara på mail osv. Grym service och trevliga att prata med.
    En vacker dag dök en blå kartong upp med allt väl paketerat och uppmärkt.

DSC_0172.jpg DSC_0173.jpg DSC_0174.jpg

Utöver Whiplash gasser G-II kitet så behövs ju div prylar till:
    Servon blir Futaba runt om med cykliska BLS471 och tail BLS276 och något Futaba HV till gas.
    Motorn blir en TRM VX300 Whiplash Edition med en TRM ljuddämpare.
    FBL blir en Neo V-link med extra sensor (mest för att jag har en liggande).
    Blad så tänkte jag testa VTX-717 med Edge 110 på tail
    Senast redigerat av Vette den 2018-06-09 klockan 22:38.

Aktiv användare
    Reg.datum
    Aug 2011
    Det är lika bra att kolla så allt finns med när kitet kommit, allt ser fint och välgjort ut som det ska göra i ett modernt kit.

DSC_0181.jpg

Bygget skapa inga frågetecken utan allt gick lätt och det va inga konstigheter, hade ju redan läst på från tex Helifreak så hade lite koll.

DSC_0182.jpg DSC_0183.jpg DSC_0184.jpg

DSC_0185.jpg DSC_0189.jpg DSC_0185.jpg

DSC_0191.jpg DSC_0193.jpg thumbnail_DSC_0194.jpg

DSC_0196.jpg DSC_0188.jpg

Aktiv användare
    Reg.datum
    Aug 2011
    Eftersom det går snabbt och bygga när allt är så fint gjort var det dax att förbereda BLS servona från Futaba.

DSC_0290.jpg DSC_0291.jpg DSC_0292.jpg

Aktiv användare
    Reg.datum
    Aug 2011
    När chassit började bli klart och servona var monterade så var det bara vänta på motorn.

DSC_0296.jpg

Motor och ljuddämparen tog jag från en av Miniature Aircrafts återförsäljare i US https://www.cajunaircraft.com/

DSC_0279.jpg DSC_0280.jpg DSC_0295.jpg

Ljuddämparen kom levererad i en fin kartong den med.

DSC_0277.jpg DSC_0278.jpg DSC_0297.jpg

Aktiv användare
    Reg.datum
    Aug 2011
    Idag gjorde jag en enklare maiden men allt starta som det skulle men ska till nästa flight justera varv/tomgång/osv
    Jag vill ha en StatorGator för att ha koll på varvet på denna, eftersom ja har haft många som varit DOA så "hängde" jag bara på den idag för att kolla att den fungerade.

DSC_0347.jpg

Har under em/kvällen monterat StatorGatorn snyggt i chassit, kapat bränsleslangarna till rätt längd och löst tankning med T-koppling.

DSC_0348.jpg

Nu är det bara börja flyga lite försiktigt och köra in motor och ha koll på om det är några skruv som gängar upp sig

Aktiv användare
    Reg.datum
    Aug 2011
    Lite skönare flight nr 2 när man vet allt fungerar som det ska, lite lugn flygning/hovring på lite olika varvtal.
    Motorn går rikt som f....n så här första flighterna men ändå inga konstigheter som går över i FBL-enheten.

mms_20180610_153518.jpg

Avslutad flygning och parkering i solen i väntan på nästa gång vi ska ut och leka.

mms_20180610_223236.jpg

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •