T-Shirt Banner
Sidan 1 av 2 12 SistaSista
Resultat 1 till 10 av 12

Ämne: Köpa ny heli, Förslag? Min trex 600CF är för gammal och går inte att beställa

Användare
    Reg.datum
    Feb 2018

Köpa ny heli, Förslag? Min trex 600CF är för gammal och går inte att beställa

Tjena folket.

Jag har ett litet dilemma. Jag har en gammal Trex 600E CF som ombyggd till FBL som har ca 10 år på nacken. Den åkte i backen i helgen och ganska mycket saker gick sönder.
    Eftersom modellen är så gammal så är det mesta är utsålt på nätet och grejer är svårt att få tag på.
    Har mejlat align själva och dom säger - unfortunately this is no longer avaliable, and discontinued at this moment.

Så jag vill ha en ny heli och leka med.
    Motor, servon och fartreglage klarade sig vid krashen så el har jag.
    Det jag har exakt är

Servon - 3st ALIGN DS615S
    Tail servo - Align DS650
    Motor - Scorpion Motor 4025 890Kv
    ESC - Castle Creations Phoenix Edge HV 120 ESC
    7st 6C 5200 batterier

Jag vill såklart använda elen jag har redan.
    (Jag har redan en 550 Dfc pro)

Jag flyger kanske inte extrem hård 3D men piroflip, ticktock, funnels klarar jag av

Så frågan är vad tycker ni jag ska köpa?

Tack för svar

Forum-räv
    Reg.datum
    Mar 2015
    Just den kv'n på motor är lite udda idag, men elektroniken är var som sitter i antingen 550-helis eller möjligtvis en lätt 600. Det som är lättast att få tag nuförtiden är nog Mikado och Goblin, men det finns väldigt mycket annat fint att få tag på också. Är det något särskilt du är ute efter? t.ex. ska det vara minst en 600? Billigast möjligt eller spelar det ingen roll? Lätt att få tag på delar eller spelar det ingen roll?
    Logo 700 / 600 SX v2 / 550 // Gaui X7 // Soxos 600 // Goblin Urukay
    VBar Control och Spektrum DX7 g2

Användare
    Reg.datum
    Feb 2018
    Citat Ursprungligen postat av togi Visa inlägg
    Just den kv'n på motor är lite udda idag, men elektroniken är var som sitter i antingen 550-helis eller möjligtvis en lätt 600. Det som är lättast att få tag nuförtiden är nog Mikado och Goblin, men det finns väldigt mycket annat fint att få tag på också. Är det något särskilt du är ute efter? t.ex. ska det vara minst en 600? Billigast möjligt eller spelar det ingen roll? Lätt att få tag på delar eller spelar det ingen roll?
    Okej, ja den Kv jag hade och det drevet på min 600 så hade jag 21pinion för att komma upp i rpm..
    Jag gillar 500 -600 storleken och är ute efter en el maskin. Har redan en nitro maskin.
    Behöver inte vara billigast, gärna grejer som är lätt att få tag på.
    Har bara erfarenhet av Align helikoptrar då jag har 5st från align. Så något helt annat märke vore skoj.
    Jag har 0 koll på några modeller eller vad som är lätt att köpa grejer till när det gäller goblin eller Mikando.
    har du koll på några modeller som du skulle rekommendera? som funkar med mina servon mm?

Forum-räv
    Reg.datum
    Mar 2015
    (Notera att det är ganska troligt att du kommer behöva en ny motor oavsett vad du väljer, men du kan säkert få tag i något om du slänger ut en annons här på forumet.)

Forum-räv
    Reg.datum
    Mar 2015

Aktiv användare Kråkans avatar
    Reg.datum
    May 2017
    Är själv väld7gt nöjd med goblin 500, syns bra i luften och vettiga priser när det gäller batterier
    Trex 600N DFC Trex 700N DFC
    Goblin 700
    T-Rex 470LM

Forum-räv desmos avatar
    Reg.datum
    Oct 2014
    Citat Ursprungligen postat av Kråkan Visa inlägg
    Är själv väld7gt nöjd med goblin 500, syns bra i luften och vettiga priser när det gäller batterier
    Håller med om G500, det är en bra storlek och den bara fungerar. Men om trådskaparen vill använda befintlig el o batterier skulle jag rekommendera att gå upp till 570 eller motsvarande modell runt 550 storlek för en bättre matchning.

Är du inte ute efter hög headspeed har ju Goblin 570 upp till 24T pinjonger, så du skulle teoretiskt kunna använda det du har och ändå ligga på 2100. Inte smack men den flyger bra och länge på det varvet. Använder min på 2000/2200/2400 och har nog mest tid kring 2200.

Saknar du nåt senare är det bara att uppgradera till högre KV efter vad du behöver för din flygstil.
    Reservdelspriserna på 570 är typ samma som 500 då de har samma delar i grunden och de finns alltid på lager hos SAB handlarna.
    Senast redigerat av desmo den 2018-06-15 klockan 21:51.
    OXY3 | Goblin 380, 500, 570, 700 | Logo 690 | Protos 700 | DX9, DS16

Användare
    Reg.datum
    Feb 2018
    Okej grymt tack för alla svar!!
    Siktar nog på någon Goblin då, har hört att folk är nöjda med dom. Då blir det nog en ny motor. Jag skulle vilja ha en Heli som jag kan köra smack med har min 550DFC och men den är mer soft 3D med.

Tack igen

Aktiv användare
    Reg.datum
    Oct 2013
    Med tanke på hur många Logo-helikoptrar man ser på flygfälten och hur få som finns till salu kan man misstänka att folk är väldigt nöjda med dem.

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •