T-Shirt Banner
Resultat 1 till 3 av 3

Ämne: Programmera ubrain?

Forum-räv veritass avatar
    Reg.datum
    Aug 2011

Programmera ubrain?

Jag köpte en begagnad 180cfx med ubrain och dsmx sat. Det vore ju en fördel att binda radion innan jag flyger, men för det behöver jag komma åt gyrot via app eller dator. Det sitter en BT modul på helin i SYS/IO porten, men min telefon hittar den inte. Någon USB port hittar jag inte heller, såvida den inte sitter på undersidan. Jag har inte lagt tiden på att demontera helikoptern för att komma åt gyrot.

Det enda jag hittar som skulle kunna hjälpa är en remote USB modul, men det ser inte heller ut som att den går att köpa i Sverige. Kan jag komma åt och programmera utan BT eller remote USB?

Skickat från min iPhone med Tapatalk Pro
    T-rex 550e
    Spektrum dx8, gen 2
    Fru och tre barn

Forum-räv
    Reg.datum
    Mar 2015
    remote-usb-modulen är en liten adapter som kopplas in i sys-io precis som bluetooth, så det är troligtvis helt enkelt ett vanlig ftdi-chip som sitter där. jag har hört talas om något liknanade bluetooth-strul för andra med ikon/brain, men då tror jag att lösning är något man gör via usb. vad jag vet så får man faktiskt med en sån usb-adapter när man köper ubrain, så du kanske kan fråga säljaren var den tagit vägen?
    Logo 700 / 600 SX v2 / 550 // Gaui X7 // Soxos 600 // Goblin Urukay
    VBar Control och Spektrum DX7 g2

Forum-räv veritass avatar
    Reg.datum
    Aug 2011
    Till micro följer den inte med verkar det som. Tyvärr är det få som säljer den som har den i lager. Jag hittar en från Tyskland för 350kr inkl. frakt. Det känns ju sådär bara för att kunna binda min radio till den och kolla hur jag ska sätta throttlen för governorn. Binda kan jag ju iofs göra via annan mottagare.

Skickat från min iPhone med Tapatalk Pro
    T-rex 550e
    Spektrum dx8, gen 2
    Fru och tre barn

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •