T-Shirt Banner
Sidan 2 av 2 FörstaFörsta 12
Resultat 11 till 16 av 16

Ämne: Har sidan "dött"?

Många tankar och vi får väl hjälpas åt att hålla oss alla vakna!
    Det vore ju trist om intresset dör ut och även de som kör FPV med mindre drönare är ju mycket välkomna på forumet också. Dels som inspiratörer med flygfilmer, byggvideos och tips i allmänhet.
    För min del så var också PostNords idé med moms och tull på Kinapaket en sak som knäckte lite av delen med att ha en hobby som var prisvärd och överkomlig för att testa nya saker. När en LED-lampa kostade 18kr här i Sverige, så fick man exakt samma LED från Kina i ett 50-pack hemskickat.
    När det gäller svenska handlare så önskar jag för egen del ett gediget sortiment av produkter för köp för att sedan underhålla med strippklammer, krympslang, mutter/skruv från Kina. Det är det stora inköpet som man behöver hjälp med för att hitta rätt!

Nu fick jag hem den radiostyrda båten igår och det var en mycket positiv bekantskap som lockar till mer!!!
    Svärsonen på 24 hoppade och kved av lycka.
    DJI Mavic 2 Zoom + Goggles RE, Futaba T10 CHG + ZMR250 Naza V2 GPS, Futaba T14SG + Wothcopter 410 och Wothcopter 360, Spektrum DX7 + ZMR250. Spektrum DX9 + Alien 655 Folding, Traxxas X-Maxx 8S

Forum-räv heliflygs avatar
    Reg.datum
    Jun 2012
    Citat Ursprungligen postat av Wothrline Visa inlägg
    Många tankar och vi får väl hjälpas åt att hålla oss alla vakna!
    Det vore ju trist om intresset dör ut och även de som kör FPV med mindre drönare är ju mycket välkomna på forumet också. Dels som inspiratörer med flygfilmer, byggvideos och tips i allmänhet.
    För min del så var också PostNords idé med moms och tull på Kinapaket en sak som knäckte lite av delen med att ha en hobby som var prisvärd och överkomlig för att testa nya saker. När en LED-lampa kostade 18kr här i Sverige, så fick man exakt samma LED från Kina i ett 50-pack hemskickat.
    När det gäller svenska handlare så önskar jag för egen del ett gediget sortiment av produkter för köp för att sedan underhålla med strippklammer, krympslang, mutter/skruv från Kina. Det är det stora inköpet som man behöver hjälp med för att hitta rätt!

Nu fick jag hem den radiostyrda båten igår och det var en mycket positiv bekantskap som lockar till mer!!!
    Svärsonen på 24 hoppade och kved av lycka.
    Gött, hoppas att du har någon båt att hämta den med när den dör..
    Logo 600SX NEO, Logo 500 NEO, Logo 480 Xxtreme NEO, GAUI X3 Mini Vbar, Vbar Control

Senaste update för min del.
    Jag sålde min Inspire 1 V2.0 och Headplay HD och inhandlade istället en DJI Mavic 2 Zoom och ett par DJI Goggles RE.
    Pga väder och jobb har jag inte hunnit längre än att köra uppdateringar av firmware och väntar nu på mindre blåsig dag för att få lyfta och känna på maskinen.
    Att köra med iPhoneX kändes för klent så jag inhandlade också en hållare för iPad som känns riktigt bra.
    DJI Mavic 2 Zoom + Goggles RE, Futaba T10 CHG + ZMR250 Naza V2 GPS, Futaba T14SG + Wothcopter 410 och Wothcopter 360, Spektrum DX7 + ZMR250. Spektrum DX9 + Alien 655 Folding, Traxxas X-Maxx 8S

Aktiv användare stills avatar
    Reg.datum
    Dec 2011
    Jag är en sådan som har hållt på med modellflyg i fyra decenium och tid/intresse har gått upp och ner under åren. Men det bästa är att man kan alltid ta upp det igen och jag kommer nog hålla på läng till. Jag har sett folk komma och gå under alla år och då och då kommer det gamla bekanta tillbaka i sporten/hobbyn.
    Tillgängligheten till köställen har också gått upp och ner men jag tror nog att nätet är där vi kommer handla mycket mer i framtiden. Och helt klart att det kommer bli jobbigare att välja. Men då är det dags för någon att göra som det görs i många andra branscher. Folk som visar och testar grejer på forum/youtube och bloggar eller liknande. Dessa 'influencers' kommer säkert kunna få lite betalt/rabatter.... Så vem börjar?

Sen @Ålänning
    Du har ju rekord i den absolut roligaste tråden (den var väl på Rcheli??) någonsin när du byggde din första Raptor50. Tänk om man kunde läsa en sådan igen.

Jag dras ofta med när andra pysslar. Just nu är det knappt nån som flyger, men det finns många som har mycket här. Och då dämpas mitt byggande också. Intresset är nog kvar. Bygger nog och donar på, men senaste tiden har det blivit heavylifters och ortofoto-flyg åt andra som tagit tiden. Har massa RC-projekt på hög som väntar.

Still... den tråden finns även på vårt lokala forum bland en massa andra liknande trådar. ;-) Byggtrådarna hamnar i första hand på hemmaforumet, sen RCHeli. Nu blir det väl hit istället. :-) Jag har den Raptorn kvar, ska vara redo för skalet.
    Denna: http://forum.motorportalen.net/viewt...hp?f=74&t=1490

Jag är mycket för såna där långa trådar med mycket bilder... Men just helis står det lite stilla med för tillfället. Vill egentligen bli av med flera och skaffa nåt nytt.

Aktiv användare
    Reg.datum
    Jan 2014
    Jag har fortfarande kvar allt men har inte flugit i år... Var för varmt i år för att känna mig lockad att åka till ett fält...

Jag jag hittade min gamla "yxa" i källaren blev så taggad köpte också ett par nya gitarrer o plockade upp mitt tonårsintresse igen. Blev till o med lektioner igen som jag inte gillade alls när jag var yngre. Jag hade iofs inte tillgång till att få dom av en "världsklass shredder" då, internet när det är som bäst...

Sen tog intresset en ganska stor törn när jag började tröttna på att hjälpa folk på Helifreak som var en del av mitt avtal med Lynx o Oxy... Dom är fantastiskt otrevliga på andra sidan pölen... Fattar att dom gillar Trump o hans "F U" policys! Det är inte så himla kul att lägga ner tid när "vuxna män" beter sig som snorungar...

Får se hur det känns när det börjar tina igen...
    Oxy 285 AR7200BX, Koby40, HKII-2216-16 450L VX1e, HW50v3, HK 2520-1880 Goblin 570 VX1n, Jive 80+HV, HKIII-4025-550
    Lynx Team Pilot / Oxy Field Rep

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •