T-Shirt Banner
Resultat 1 till 7 av 7

Ämne: VARM... motor (2520)

Aktiv användare Jacobs avatar
    Reg.datum
    Nov 2015

VARM... motor (2520)

Tycker min motor i min gaui x3 blir lite för varm för att det ska känns normalt (visst scorpions brukar bli varma men detta känns överdrivet varmt)

Motorn är en scorpion 2520 1880kv
    ESC YGE 40A

Allt är inställt utifrån manual på motorn och varvtalsmässigt ligger jag mellan 2800-3200.
    Testat kört både 11T och 13T pinion, lite skillnad men inte mycket. Motorn blir även varm när den körs på bänken utan blad i 30sek (dock så flyger den som den ska utan att påverkas av den höga temperaturen)

Finns det något att göra eller kan jag ha missat något?
    Love Logo

Har du mätt upp temperaturen på motorn?

Om motorn låt säga håller 50-60 grader så känns ju detta väldigt varmt om du lägger fingret på den men är ju normal driftstemperatur, speciellt när det är så varmt ute som det är nu.
    Daniel Ekström

Forum-räv Joslans avatar
    Reg.datum
    Feb 2014
    Har haft olika motorer på min x3 och alla har blivit varma. Det finns röda ramförstärkare https://www.rubinrc.se/gaui-x3/16971...ent-plate.html som även leder bort en del av värmen. Upplevde att de sänkte temperaturen ngt sedan jag installerade dem.
    GAUI NX4/X3, Devil 420 - Spektrum DX8.

Forum-räv Joslans avatar
    Reg.datum
    Feb 2014
    Ps. Är bra att fästa dem med så lång skruv som möjligt och med så stort huvud som möjligt så att det blir lättare med värmeöverföringen då mer skruv har kontakt med motorplattan och ramförstäkningarna.

Reg.datum
    Nov 2015
    Nä, tempen har jag inte kunnat mäta utan bara tyckt att den blivit varm väldigt fort. Sen som du säger, värmen i luften kyler inte heller. Är närmare 30 grader hela tiden här hos mig, hehe
    Citat Ursprungligen postat av EKAN Visa inlägg
    Har du mätt upp temperaturen på motorn?

Om motorn låt säga håller 50-60 grader så känns ju detta väldigt varmt om du lägger fingret på den men är ju normal driftstemperatur, speciellt när det är så varmt ute som det är nu.
    Skickat från min A0001 via Tapatalk
    Love Logo

Reg.datum
    Nov 2015
    Citat Ursprungligen postat av Joslan Visa inlägg
    Ps. Är bra att fästa dem med så lång skruv som möjligt och med så stort huvud som möjligt så att det blir lättare med värmeöverföringen då mer skruv har kontakt med motorplattan och ramförstäkningarna.
    Plattorna har jag installerade, bra tips där med skruvarna. Det ska jag testa

Skickat från min A0001 via Tapatalk
    Love Logo

Forum-räv Joslans avatar
    Reg.datum
    Feb 2014
    Hörde ngn säga att om man kan hålla fingret på motorn precis utan att bränna sig så är det runt 50 grader, min brukar bli ngt varmare än så. Tror motorn i sig tål 180 grader så mkt marginal.

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •