T-Shirt Banner
Resultat 1 till 6 av 6

Ämne: Värdeuppskattning

Aktiv användare
    Reg.datum
    Oct 2011

Värdeuppskattning

Hej
    Har köpt en laddare med dessa serveragg HP DPS-600PB som är seriekopplade till 24V 42A. Vad kan man ta för sådana grejer?

Sören

Aktiv användare runnjarns avatar
    Reg.datum
    Apr 2013
    I allmänhet är hemmafixare seriekopplade aggregat en farlig lösning då det brukar innebära att skyddsjord måste kopplas bort på det ena aggregatet. Går man djupare in och frikopplar minus från chassie så kan man dock skyddsjorda höljet på båda aggregaten.
    I mina ögon är värdet på en din pryl mycket beroende på hur detta är gjort. I vilket fall som helst skulle jag inte våga sälja en sån här lösning till någon då en privat modifiering för att få den ”säker” tyvärr ändå slutar med att den är olaglig.
    Har du köpt den färdig av ett företag som har behörighet att bygga och modifiera utrustning för nätspänning så bör det vara grönt.
    Värdet bestäms av tillgång och efterfrågan. Om lösningen är juste och det är en kompakt formfaktor så borde väl prylen gå att sälja för kanske 500:-

Aktiv användare
    Reg.datum
    Oct 2011
    Ok vet inte vem som gjort det får kolla med säljaren. Har tydligen fungerat som det ska under tiden han haft det men det betyder ju inte att det inte kan vara felkopplat

Heli-galen nkmas avatar
    Reg.datum
    Nov 2011
    Citat Ursprungligen postat av Blueboy Visa inlägg
    Ok vet inte vem som gjort det får kolla med säljaren. Har tydligen fungerat som det ska under tiden han haft det men det betyder ju inte att det inte kan vara felkopplat
    En bra "sanitetskontroll" är att kolla att båda aggregatens höljen är ordentligt anslutna till skyddsjord.
    Är dom inte det ska dom inte användas.

/Bo
    NKMA -
    Ner Kommer Man Alltid...
    380, 450, 500, 520, 550, 600 & 700. Align, Alzrc, HK, Mikado, SAB & XLPower. Mest sport & 450.

Forum-räv
    Reg.datum
    Aug 2011
    Tror det är sanity check du menar Bosse?!

Skickat från min SM-G930F via Tapatalk
    Vbar Control Logo

Heli-galen nkmas avatar
    Reg.datum
    Nov 2011
    Citat Ursprungligen postat av Ha.kan Visa inlägg
    Tror det är sanity check du menar Bosse?!

Skickat från min SM-G930F via Tapatalk
    Därav citattecknen...

Jag hoppas dom kan ses i Tapatalk?

/Bo
    NKMA -
    Ner Kommer Man Alltid...
    380, 450, 500, 520, 550, 600 & 700. Align, Alzrc, HK, Mikado, SAB & XLPower. Mest sport & 450.

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •