T-Shirt Banner
Sidan 2 av 2 FörstaFörsta 12
Resultat 11 till 15 av 15

Ämne: Futaba t12k..

Aktiv användare skyffels avatar
    Reg.datum
    Aug 2013
    Jag vet inte hur fg8 fungerar men menynavigeringen i T8j fungerar logiskt, man kan flytta markören och byta sidor med upp/ner/hö/vä. Värden ändras med + och -. Går snabbt och är som man förväntar sig.

Att gå upp/ner/hö/vä med ett skrollhjul är inte logiskt rimligt. Varför finns det ens en styrknapp när den inte fungerar? Kan man ju undra.
    Finns ingen möjlighet att gå fram/bak mellan sidorna heller, man måste snurra igenom vartenda alternativ.
    Att behöva trycka en extra gång för att kunna ändra ett värde är bara ytterligare ett störningsmoment.

Rimligt vore att man navigerar med riktningsknappen och ändrar värde med skrollhjulet.

Dessutom har den tre olika menyer med alternativen slumpmässigt utspridda, istället för att ha en meny som 8J har.

-
    Har kontaktat futabas support angående problemet jag tog upp, men de verkar heller inte ha någon lösning.. de säger att inget har ändrats i SBUS-protokollet. Ändå fungerar det inte, så något har ju ändrats.
    Senast redigerat av skyffel den 2018-09-06 klockan 22:37.

Aktiv användare
    Reg.datum
    Sep 2013
    Har du testat med den gamla mottagaren tillsammans med den nya radion? T12k skall väl funka med R2008SB.

En annan sak som slog mig... Skulle det kunna vara så att R3008SB-mottagaren stör Nazan eftersom den har telemetrifunktion som skickar tillbaka data till radion. Dvs du har en störningskälla ganska nära Nazan. Hur blir det om du testar med en lång sladd mellan mottagaren och flight controllern?

Har sett liknande problem när jag haft en telemetrimottagare nära ett gammalt Futaba 401-gyro. Det ryckte en del i tailservot.
    Senast redigerat av tsv den 2018-09-06 klockan 23:58.
    Mikado Logo 550 o Robbe Bell UH-1D

Reg.datum
    Aug 2013
    Citat Ursprungligen postat av tsv Visa inlägg
    Har du testat med den gamla mottagaren tillsammans med den nya radion? T12k skall väl funka med R2008SB.
    Japp, futabas support bad mig att testa det, då fungerar det. Men jag tappar telemetri och kanalerna ovanför 8.

Citat Ursprungligen postat av tsv Visa inlägg
    En annan sak som slog mig... Skulle det kunna vara så att R3008SB-mottagaren stör Nazan eftersom den har telemetrifunktion som skickar tillbaka data till radion. Dvs du har en störningskälla ganska nära Nazan. Hur blir det om du testar med en lång sladd mellan mottagaren och flight controllern?
    Jag testade att ha båda mottagarna+sändare igång samtidigt, på samma plats, men SBUS från R2008SB fungerar lika bra som innan.

Aktiv användare
    Reg.datum
    Sep 2013
    Googlade lite och det verkar ju vara fler som har liknande problem (iofs med T10J + R3008SB). Någon hade fått det att funka genom att sätta mottagaren i "Mode D" enl. manualen. Kan ju vara värt att testa om du inte redan gjort det.
    Senast redigerat av tsv den 2018-09-07 klockan 10:03.
    Mikado Logo 550 o Robbe Bell UH-1D

Reg.datum
    Aug 2013
    Provade det också, men det gör ingen skillnad.

Funderar på att provköpa en till mottagare av annan modell och se om det hjälper. R3006SB kanske.

Tillägg:
    Köpte en R3006SB men det fungerade inte heller. Kontaktade DJIs support men de kom bara med generella instruktioner, allt jag redan gjort tidigare. Vet inte riktigt vad man ska ta sig till.

Tillägg igen;
    DJIs support svarar på ens frågor men de verkar inte vara intresserad av att fixa problemet.
    Apologize for the late reply.

I have confirmed with our senior engineer. I am afraid that these 2 receivers which was released years later than Naza-H is not compatible with Naza-H. Sincerely apologize for the inconvenience caused.

Your understanding will be highly appreciated.

Best regards,

Vivian.Wu

DJI Technical Support
    Senast redigerat av skyffel den 2018-10-13 klockan 00:28. Anledning: uppdatering

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •