T-Shirt Banner
Resultat 1 till 6 av 6

Ämne: Futaba t12k..

Aktiv användare skyffels avatar
    Reg.datum
    Aug 2013

Question Futaba t12k..

Köpte denna sändare eftersom jag behövde två kanaler till. Men det skulle jag inte ha gjort, totalt obegriplig. Går inte ens att navigera i menyerna på något logiskt vis.

Någon som vet om man kan överföra sparade modeller direkt från T8J till denna?
    Eller är det någon här som har en T10J och vill byta?

Eller om nån kan tänka sig att programmera den, mot betalning? Om det nu är ens möjligt.

Man tror ju att en produkt för 4500kr ska hålla lite högre standard än såhär...

Aktiv användare
    Reg.datum
    Oct 2011
    Minneskort kanske?

Aktiv användare
    Reg.datum
    Oct 2011
    Vad är det som krånglar tycker du?

Aktiv användare skyffels avatar
    Reg.datum
    Aug 2013
    Citat Ursprungligen postat av Blueboy Visa inlägg
    Minneskort kanske?
    T8J har inga minneskort, den använder trådlös överföring.

Citat Ursprungligen postat av Blueboy Visa inlägg
    Vad är det som krånglar tycker du?
    För det första, det ser ut som någon har vevat runt med en stavmixer i menysystemet. Massa småmenyer och funktioner/alternativ ligger blandat hur som helst. Flera inställningar jag sökte efter kunde jag inte hitta alls.

För det andra, navigeringen fungerar inte vettigt. Den har en 4-vägsknapp och ett skrollhjul. Men det går inte att gå runt bland menyer och alternativ som man förväntar sig. Knapp och skrollhjul fungerar slumpartat och ologiskt. Rent frustrerande att försöka göra någonting.

Oftast gör inte höger/vänster någonting, ibland går det att trycka neråt eller uppåt, men då går det inte att gå tillbaka igen. Ibland ska man skrolla för att gå till höger/vänster/upp/ner (istället för att bara trycka i den riktningen). Man måste ibland gå igenom vartenda menyalternativ för att komma till nästa sida.

Försökte hitta nån uppdaterad mjukvara men det finns ingen, så det "ska" alltså vara som det är.

Att en byggkvalitén på hela sändaren är kass gör ju inte saken bättre. Den är väl i klass med medföljande sändaren till V977, som kostar under 800kr. Otydlig och seg display är det också, ser ut som något från 90-talet.

Den åker ut på tradera i vart fall. Borde ha köpt frsky som alla andra gör nu för tiden, där är det i vart fall ärliga priser.

Aktiv användare
    Reg.datum
    Dec 2011
    Det låter som någon eller några knappar har dåliga kontakter.
    Lämna in på garanti! Det är det enda som biter. Då måste dom höja
    kvaliteten, annars blir det för dyrt.

Aktiv användare runnjarns avatar
    Reg.datum
    Apr 2013
    Nån slags ångerrätt borde väl finnas? Stackars sate :-(
    Har fått min första Futaba (nån 10 kanalare) på halsen. Någon valde den till klubbens skolflygplan.
    Kan väl bara säga att det flödar över av anti-logik och o-intuitivitet.
    Men det mest slående är alla icke kompatibiliteter inom fabrikatet med olika moduleringar och telemetrisystem. Kräks

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •