Resultat 1 till 3 av 3

Ämne: Kontronik Jive RPM telmetri

Användare
    Reg.datum
    Sep 2014

Kontronik Jive RPM telmetri

Har ett Jive 80HV reglage (ej pro) och funderar över rpm signalen i dess telemetri. Är det bara en "fas signal" eller går det programmera in poltal och gear ratio för att få ut head speed direkt? I jive pro reglagen så vet jag att det är möjligt, men i gamla jive så verkar telemetrifunktionen mer hemlig.

Sitter inte i någon kris, men har ett litet huvudbry.

Aktiv användare arves avatar
    Reg.datum
    Sep 2011
    Hej tråkigt ingen kan hjälpa, jag har bara kört med logging till JLOG och minneskort.
    Blev lite förvånad när jag hittade telemetri till gamla Jive tex http://manual.spirit-system.com/inde...taba_Telemetry

Vilket radiosystem o gyro har du ?
    TDR -- Protos Max Evo 800 -- Logo 690 -- NEO/ VBC

Betrakta inte helin som leksak, utom när den crashar----> gör bekymren mindre!

Användare
    Reg.datum
    Sep 2014
    Jeti/spirit :-)

Kruxet jag har är att jag får ett felaktigt varvtal rapporterat i sändaren. Spiritgyrt räknar om signalen från reglaget till head speed genom inmatning av polpar och gear ratio. Allt är rätt i gyrot, men blir ändå fel. Tänkte att det kanske kunde ligga några gamla inställningar i reglaget som bara går komma åt genom någon form av "progcard" (som jag ej har). Hursom hittar jag inget om att sådana möjligheter finns så jag har gjort antagandet att signalen är en ren fassignal, och att det är någon form av bugg i gyrot. Lösningen blev att kompensera för felet genom att mata in ett justerat gear ratio i gyrot. Ström, spänning och kapacitet är iaf korrekt så i övrigt fungerar telemetrin bra.
    Senast redigerat av David den 2018-08-15 klockan 23:31.

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •