T-Shirt Banner
Sidan 2 av 2 FörstaFörsta 12
Resultat 11 till 18 av 18

Ämne: Reklam i brevlådan från weefee2

Heli-galen nkmas avatar
    Reg.datum
    Nov 2011
    Den som lyckats med detta är lite sofistikerad.
    Kanske har dom tagit fram verktyg som läser ut alla användare från vBulletin och sedan genererar PM till alla?

I så fall är säkert många andra vBulletin-användare också drabbade.

Som alltid, är det ju en ständigt pågående kamp mellan "dom onda" och "dom goda".
    Kryphål täpps till, men det upptäcks hela tiden nya.

/Bo
    NKMA -
    Ner Kommer Man Alltid...
    380, 450, 500, 520, 550, 600 & 700. Align, Alzrc, HK, Mikado, SAB & XLPower. Mest sport & 450.

Aktiv användare Linds avatar
    Reg.datum
    Sep 2011
    Kanske ska välkomna Claudine till forumet, människan brinner för körkort och annan reklam. Kan ju också så vara att människan vill skapa tillräckligt med poster för att kunna annonsera x).

Skickat från min ONEPLUS A6003 via Tapatalk

Forum-räv
    Reg.datum
    Nov 2011
    Vad är denna claudine för skit. Sabbar hela forumet.
    Align T-Rex 700E V2 vbar Neo (800 tail) 813mm Edge, Align T-rex 600E Pro vbar Silverline(700 stretchkit) 625mm Radix, Align T-Rex 450L Dom vbar Neo,
    Align T-rex 450 sport (480 Tarot stretch) 350mm Radix, Blade mcpX BL pimpade och original

Aktiv användare
    Reg.datum
    Oct 2011
    Kan det vara så att heliswedens användaruppgifter är på vift?
    Jag har fått mitt lösenord mailat till mig, vad jag vet har jag det bara här..

Board owner MrMels avatar
    Reg.datum
    Aug 2011
    Citat Ursprungligen postat av christoffer Visa inlägg
    Nej, det skall vara tämligen svårt,de sparas inte i klartext här utan är krypterat och hashat (salt), dvs, när du skriver in ditt lösen jämförs det krypterat och hashat mot det som är sparat, inte själva lösenordet.
    Skall givetvis dubbelkolla alla loggar att ingen kommit på själva servern och kunnat lägga in nån trojan av något slag men skulle kolla din dator omgående för en keylogger.

..Edit: Kollat authloggarna och ingen har varit inloggat, förutom jag.
    Gone fishing.. or hunting.. or something..

Heli-galen nkmas avatar
    Reg.datum
    Nov 2011
    Citat Ursprungligen postat av christoffer Visa inlägg
    Lösenorden lagras krypterade i vBulletin, så även om någon hackat sig in i databasen så är det inte säkert att det är självklart att plocka fram lösenordet från den krypterade versionen. Hur svårt det är beror inte minst på val av lösenord.
    Många system utvärderar lösenordet vid val och informerar om hur säkert det är.

Två enkla regler.
    Regel 1: Använd bra lösenord.
    Regel 2: Använd aldrig samma lösenord på två platser.

När en databas hackas dyker ofta användardatabasen, inklusive lösenord, upp på ljusskygga platser på internet.
    Att få ett lösenord publicerat kan vara irriterande, men om man har samma lösenord till många platser så är det riktigt tråkigt.

Här kan man skaffa en bild av hur bra ett lösenord är utan att ange exakt vad man tänkt använda:

https://howsecureismypassword.net

/Bo

PS. Som MrMel skrev, se upp för keyloggers i den egna datorn. Se även upp för virus.. Dom kan hitta på allt möjligt, t.ex. kopiera ens adressbok och/eller skicka iväg information från datorn till ljusskygga personer.
    Senast redigerat av nkma den 2018-09-26 klockan 12:01. Anledning: PS. + virus
    NKMA -
    Ner Kommer Man Alltid...
    380, 450, 500, 520, 550, 600 & 700. Align, Alzrc, HK, Mikado, SAB & XLPower. Mest sport & 450.

Board owner MrMels avatar
    Reg.datum
    Aug 2011
    kan vara läget att kolla på denna site oxo ibland, de laddar upp om du ligger i riskzonen från något större hack som gjorts.
    https://haveibeenpwned.com/
    Gone fishing.. or hunting.. or something..

Forum-räv ragge1s avatar
    Reg.datum
    Nov 2011
    Citat Ursprungligen postat av MrMel Visa inlägg
    kan vara läget att kolla på denna site oxo ibland, de laddar upp om du ligger i riskzonen från något större hack som gjorts.
    https://haveibeenpwned.com/
    Good news — no pwnage found! på mitt address
    | HD 500 Cell : Brain2 | Atom 6HV : Spirit pro | Goblin 700: Brain2HV |

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •