T-Shirt Banner
Sidan 2 av 2 FörstaFörsta 12
Resultat 11 till 18 av 18

Ämne: ESC slår av vid spoolup

Forum-räv heliflygs avatar
    Reg.datum
    Jun 2012
    Kablar för nära fartreglaget? Jag tryckte in mina kablar under ESC och fick samma resultat. Sedan såg jag till att kablarna inte var för nära ESC och vola, det funkade.
    Logo 600SX NEO, Logo 500 NEO, Logo 480 Xxtreme NEO, GAUI X3 Mini Vbar, Vbar Control

Forum-räv vic2007s avatar
    Reg.datum
    Aug 2011
    Citat Ursprungligen postat av mikaelbe Visa inlägg
    Mest vid Sikvallen i Högsbo.
    gött. jag flyger vid johanneberg, nu har jag skaffa el cykel så jag kan åka vart som helst inom Göteborg
    ** X7FZX3LX2G380L700L550SXV2-VBARCONTROLTOUCH **

Forum-räv desmos avatar
    Reg.datum
    Oct 2014
    Har haft nåt liknande på min rex250 när den dog av och till.

Visade sig att en lödning från motorn hade släppt vid bulletkontakten som ansluts till esc. Tog ett tag att hitta, men löste problemet när jag lödde om kontakterna.
    OXY3 | Goblin 380, 500, 570, 700 | Logo 690 | Protos 700 | DX9, DS16

Ny användare
    Reg.datum
    Sep 2011
    Mest vid Sikvallen i Högsbo.
    Mittemot Pågen? Där kör ja förbi var dag.. är det Ok att flyga mindre maskiner där.. vems plan är det? Jag har många gånger varit sugen på lite flyg där..

Forum-räv vic2007s avatar
    Reg.datum
    Aug 2011
    Citat Ursprungligen postat av Prolle Visa inlägg
    Mittemot Pågen? Där kör ja förbi var dag.. är det Ok att flyga mindre maskiner där.. vems plan är det? Jag har många gånger varit sugen på lite flyg där..
    jag kommer gärna med när ni flyger
    ** X7FZX3LX2G380L700L550SXV2-VBARCONTROLTOUCH **

Användare
    Reg.datum
    Mar 2017
    Citat Ursprungligen postat av vic2007 Visa inlägg
    jag kommer gärna med när ni flyger
    Ja, det är mittemot Pågen. Flyger bara med smågrejer där, har inget större än min 250. Ibland är det folk som vill spela fotboll där . Har inte koll på de tiderna så då får jag åka nån annanstans. Snart ska nog Sikvallen bort tror jag för det skall byggas bostäder i området.

Användare
    Reg.datum
    Mar 2017
    Citat Ursprungligen postat av desmo Visa inlägg
    Har haft nåt liknande på min rex250 när den dog av och till.

Visade sig att en lödning från motorn hade släppt vid bulletkontakten som ansluts till esc. Tog ett tag att hitta, men löste problemet när jag lödde om kontakterna.
    Hade liknande problem med en MCPX. Det hade släppt trådar i batterisladden och då kan det inte gå mycket ström, sen den lyckades inte mer än lyfta. Jag hade ett liknande problem förra året med 250:n, men då var det en servosladd som råkat hamna för nära motorn som skavde av isoleringen så att det blev kortslutning ibland.

Ny användare
    Reg.datum
    Sep 2011
    Ökade glappet något på pinjongen och provade. Allt funkar bra i markprovet, ESC;en slår inte av. Dessutom gick strömförbrukningen ner något. Märkte också att tailrotorn faktist spinner runt lite längre efter att ha stängt av. Ser lovande ut!
    Hoppas ditt problem är löst nu då, lär ju inte bli något fluget med den lilla i dagens blåsväder!

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •