T-Shirt Banner
Resultat 1 till 5 av 5

Ämne: Vilken reamer?

Vilken reamer?

Tänkte beställa ett "ball link sizing tool" eller reamer men fattar inte vilken storlek jag skall ha. Finns en hel del om man googlar. Skall fungera med en Trex 500. Har mätt och det verkar som att länkkulorna är 5 mm. Någon som vet vilket jag bör köpa?
    Ett stort grönt öppet fält, lätt vind och med en varm sol i ryggen - då flyger jag!

Heli-galen nkmas avatar
    Reg.datum
    Nov 2011
    Jag har inte hela sortimentet, men borde skaffa.

Jag tror att det du söker är ungefär detta (det finns säkert från flera leverantörer):

https://store.flitetest.com/synergy-...0-001a/p724712

I toppen sitter en liten försänkt skruv (kryss-spår på min) som gör att man kan finjustera verktygets diameter. Kanske någon eller möjligen ett par tiondelar?

Jag vet inte varför, men jag lyckas sällan justera för hand. Då brukar jag sätta verktyget i en handborrmaskin och köra tills det rör sig lätt utan att vara för nära att börja glappa.

Jag har sett en rekommendation som går ut på att länken ska hänga rakt ut åt sidan på kulan utan att falla ner, men om man skakar till så ska den falla ner.

/Bo
    NKMA -
    Ner Kommer Man Alltid...
    380, 450, 500, 520, 550, 600 & 700. Align, Alzrc, HK, Mikado, SAB & XLPower. Mest sport & 450.

Heli-galen nkmas avatar
    Reg.datum
    Nov 2011
    Jag vet inte om det här är acceptabel kvalitet, men det var lite billigare...

Ebay: Ball Head Reamer Link Sizing Tool For Align Ball Links Red

/Bo
    NKMA -
    Ner Kommer Man Alltid...
    380, 450, 500, 520, 550, 600 & 700. Align, Alzrc, HK, Mikado, SAB & XLPower. Mest sport & 450.

Tack för tipsen Bo!
    Ett stort grönt öppet fält, lätt vind och med en varm sol i ryggen - då flyger jag!

Forum-räv
    Reg.datum
    Nov 2011
    Själv gör jag på en överbliven ball små repor. Syns nästan inte med ögat. Snurrar några varv så vips går den lätt. Men en 500 storlek med bra servon. Behövs inte. Bara flyga på. Men i -30 så kanske blire lite trögt.
    Align T-Rex 700E V2 vbar Neo (800 tail) 813mm Edge, Align T-rex 600E Pro vbar Silverline(700 stretchkit) 625mm Radix, Align T-Rex 450L Dom vbar Neo,
    Align T-rex 450 sport (480 Tarot stretch) 350mm Radix, Blade mcpX BL pimpade och original

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •