Resultat 1 till 5 av 5

Ämne: Heli med FPV

Heli med FPV

Någon som prövat eller kör med FPV på heli?

DJI Mavic 2 Zoom + Goggles RE, Futaba T10J, Futaba T14SG, Wothcopter 410. Spektrum DX9, Alien 680 Folding, Traxxas X-Maxx 8S, Feilun FT11, DJI OcuSync Air

Var en flygare här lokalt som flög FPV med T-Rex 600 (ESP tror jag) 2012-2014. Även med Hughes 500E-skal. Har inte sett han flyga sedan dess (han skaffade en DFC sen men vet inte hur det gick). Vi letade hans heli några ggr, han hade otur med ESC, värme och vad det nu var så den droppa mitt i allt. Han flög bara FPV med helin.
    http://forum.motorportalen.net/viewt...118785#p118785

Jag har flugit en Raptor 50 med kamerarigg. Men då har jag flugit helin LOS och kameran styrde kamera och rigg via FPV.
    http://forum.motorportalen.net/viewt...112922#p112922

Aktiv användare skyffels avatar
    Reg.datum
    Aug 2013
    Jag gör det, till och från sedan 2014.

Någon skillnad i känsla mot drönare med FPV?
    DJI Mavic 2 Zoom + Goggles RE, Futaba T10J, Futaba T14SG, Wothcopter 410. Spektrum DX9, Alien 680 Folding, Traxxas X-Maxx 8S, Feilun FT11, DJI OcuSync Air

Aktiv användare skyffels avatar
    Reg.datum
    Aug 2013
    Nu brukar jag kalla alla maskiner drönare (eftersom LFV och TS m.m. bestämt det), men jag får anta anta att du menar multirotor. Den enda multirotor jag flugit är en liten quad jag impulsköpte på tradera, 21cm.

Generellt så tycker jag inte det är någon större skillnad, de styrs likadant, reagerar ungefär likadant.

Den skillnad jag märker är att quaden rör sig betydligt snabbare om man maxar spakutslagen. Men är inte konstigt eftersom den är konstruerad för att vara vansinnig, mina helis kör jag med förhållandevis låga varvtal och är inte inställda för extrem flygning.
    Bifogade bilder Bifogade bilder

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •