Resultat 1 till 4 av 4

Ämne: Någon som är duktig på 5.8 antenner för FPV?

Någon som är duktig på 5.8 antenner för FPV?

Kompisen och jag skall köpa goggles och då jag redan har ett par DJI Goggles RE, så har jag inte tänkt att gå all in ekonomiskt på ett par race goggles.
    Bildkvaliteten på 5.8 jämfört med digitalt är också ganska mediokert, men jag hoppas och tror på att den digitala tekniken inom en överskådlig framtid blir överkomlig i pris och får latency som fungerar för race.
    Jag vill ha 16:9 och jag har FPV kameror som kan köras både 16:9 och 4:3 och därmed så har vi kommit fram till att Eachine EV200D är goggles att satsa på.
    Under 300USD och dom kommer också med två stycken diversity moduler och dom kan ställas mellan 16:9 och 4:3.

Dock kommer dom med två stycken ganska tråkiga antenner och då kommer ju frågan om vilka antenner man skall ha?
    Kan man blanda och ge för att täcka så mycket som möjligt, eller finns det några givna regler?

Beställde två par Eachine EV200D igår tillsammans med Fatshark diopter 2-4-6 och lite olika antenner.
    Foxeer Omni RHCP, Foxeer Omni LolliPop 2 RHCP, Realacc Leaf RHCP, Realacc Omni RHCP, Realacc Tripple-Patch Circular RHCP och Realacc Pagoda RHCP.

antenner update 3.jpg
    Senast redigerat av Wothrline den 2019-02-12 klockan 08:22.
    DJI Mavic 2 Zoom + Goggles RE, Futaba T10J, Futaba T14SG, Wothcopter 410. Spektrum DX9, Alien 680 Folding, Traxxas X-Maxx 8S, Feilun FT11, DJI OcuSync Air

Aktiv användare Pirres avatar
    Reg.datum
    Sep 2011
    Just 5.8Ghz frekvens har ju inte så mycket med bildkvaliten att göra.
    Den stora skillnaden mellan DJI och race fpv är just digitalt mot analogt.
    SCREAM AND FLY

Aktiv användare
    Reg.datum
    Oct 2013
    Helical antenn, suverän räckvidd dock ganska smal lob så den bör kompletteras med en bredare antenn för korta avstånd....
    https://oscarliang.com/ctt/uploads/2...nna_goggle.jpg

/Jonas

Skickat från min Taranis via Tapatalk

Valet av antenner är mer för att slippa glitchar och andra drop outs.
    Nu har vi lagt beställning, så nu får vi hålla tummarna för att det flyger för oss när vi har grejerna hemma.
    DJI Mavic 2 Zoom + Goggles RE, Futaba T10J, Futaba T14SG, Wothcopter 410. Spektrum DX9, Alien 680 Folding, Traxxas X-Maxx 8S, Feilun FT11, DJI OcuSync Air

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •