Resultat 1 till 8 av 8

Ämne: Setup menu J Align T-rex 250 PRO DFC

Användare
    Reg.datum
    Mar 2017

Setup menu J Align T-rex 250 PRO DFC

Jag har skaffat en Microbeast v5 pro till min Align 250 PRO DFC. Det mesta i inställningsväg har jag fått till, men Setup menu J är lite skumt. Man skall ställa in 6.0 grader pitch och få blå diod. Jag måste gå upp till 8 grader vid denna inställning för att sen kunna få full pitch, ca 11 grader, vid normalt bruk. Vad är fel? Antagligen mäter gyrot hur långt servot går för att godkänna justeringen? Behöver jag justera nåt mekaniskt, jag vill inte gärna flytta länken på servoarmen, jag vill helst ha det längst ut för det blir väl bättre upplösning.

Användare
    Reg.datum
    May 2015
    Vet inte om jag missförstår men 6 graders inställningen är för cyclic och tror din 11 graders pitch är collective men kan ha fel..

J= Cyclic K= Collective och sen justerar du max servo utslag på L

Och 6 graders inställningen är ganska viktig att få så nära det går mekaniskt och har inte igentligen nått med upplösningen att göra.

//K
    Senast redigerat av Kricke den 2019-02-24 klockan 15:57.

Användare
    Reg.datum
    Mar 2017
    Jag kollade över alla länkar och ställde in längden på dessa enligt manualen till T-rexen. Fixade även så att swash plate var rak, så det blev lite justeringar som behövdes mekaniskt. Ja, det var 6 grader för cyclic i meny J, tack för klargörandet. Lyckades nu få 7 grader med blå diod, men är det OK att ha 6 grader med röd diod?

Användare
    Reg.datum
    May 2015
    Blå är Perfekt, Röd är OK, Lila inge bra.. men använd 6 grader (enligt BeastX).

Ok vill bara kolla om du har rotor bladena linjerade med bommen när du mäter för annars kan det bli konstiga värden.

//K

Användare
    Reg.datum
    Mar 2017
    Fint, jag kör med röd då, tror jag fick lite drygt 6. Om jag gick ner till exakt 6 så blev det lila.

Användare
    Reg.datum
    Mar 2017
    Hittade ett tips på att byta plats på kullänkarna på servon för aileron/pitch och swashplate, och då fick jag blått på 6.3 grader. Det kör jag på, blir inte bättre antar jag. Alltså långa kullänkar på swashplate och korta på servon.

Användare
    Reg.datum
    Mar 2017
    Gick inte så bra, kraschade direkt. Jag har troligen ställt in nåt fel. Kunde lyfta, men sen var mina spakrörelser lite häftiga tror jag, trots att jag i "Control style" satt att sändaren skall bestämma, "blå LED", så som jag hade med förra gyrot. Jag provade att sätta olika "Control style" hemma på bänken, med allt inställt på sändaren enligt Wikin. Kunde inte se nån skillnad på utslag i något "Control style" läge, blir alltid max. Vad rekommenderas, kör ni med "Control style" = "blå LED"?

Användare
    Reg.datum
    May 2015
    OK vad tråkigt.. gjorde nästan likadant med min första align 450 och då hade jag satt kompensationen i gyrot fel, så när jag försökte motverka tippen vart det fullt drag rätt i backen istället.

Hoppas det inte avskräcker...

Jag började med sport inställningen tills jag blivit lite varm i kläderna sen gick jag över till "tx" och testade fram en passande inställning.

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •