Resultat 1 till 3 av 3

Ämne: hjälp med motor byte fråga, blir det någon skillnad?

Användare
    Reg.datum
    Feb 2018

hjälp med motor byte fråga, blir det någon skillnad?

Tjena!

Jag har en fråga som jag är lite förvirrad över och vill veta vad ni skulle gjort.

Jag har plockat isär min gamla Trex 600E där jag hade en Phoenix Edge 120 ESC och en Scorpion 4025-890kv motor på.

Då är då tanken att sätta det på min Trex 550 DFC där det sitter en Castle Talon 90 ESC på och en Align 600MX 1220kV motor på.

På 550 idag sitter det 112 Main Drive med 11 pinion. Så om jag ändrar motor till Scorpion så kommer jag behöva ändra pinionen till 14 eventuellt 16.

Frågan är tycker ni jag ska byta motor? och kommer det bli någon skillnad på helin? snabbare? rappare?

Tack för svar

// Rikard

Aktiv användare
    Reg.datum
    Dec 2011
    Citat Ursprungligen postat av flodde Visa inlägg
    Tjena!

Jag har en fråga som jag är lite förvirrad över och vill veta vad ni skulle gjort.

Jag har plockat isär min gamla Trex 600E där jag hade en Phoenix Edge 120 ESC och en Scorpion 4025-890kv motor på.

Då är då tanken att sätta det på min Trex 550 DFC där det sitter en Castle Talon 90 ESC på och en Align 600MX 1220kV motor på.

På 550 idag sitter det 112 Main Drive med 11 pinion. Så om jag ändrar motor till Scorpion så kommer jag behöva ändra pinionen till 14 eventuellt 16.

Frågan är tycker ni jag ska byta motor? och kommer det bli någon skillnad på helin? snabbare? rappare?

Tack för svar

// Rikard
    Vilka lipos har Du tänkt använda?
    600MX fungerar väl rätt bra på 6 celler ca 5000mAH
    För att få lite mer mos med Sc.890, så behövs väl 8 celler?

Användare
    Reg.datum
    Feb 2018
    Citat Ursprungligen postat av NitroHybrid Visa inlägg
    Vilka lipos har Du tänkt använda?
    600MX fungerar väl rätt bra på 6 celler ca 5000mAH
    För att få lite mer mos med Sc.890, så behövs väl 8 celler?
    Kör med 5000 6 cell, körde det på sc.890 på trex 600 också.
    Har läst och hört att sc.890 ska vara bättre en 600MX men då är frågan om det blir någon skillnad om jag byter?

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •