Resultat 1 till 10 av 10

Ämne: AR7200bx problem..

Aktiv användare Ken1s avatar
    Reg.datum
    Jan 2012
    Blog Entries
    7

AR7200bx problem..

Sitter med en AR7200bx som följde med en Logo400 som jag gjorde ett byte av här på siten.
    Allt har fungerat tills idag.. senast jag flög helikoptern var för ca tre veckor sedan, och sedan dess har den bara stått.

Idag skulle jag rasta den, men då vägrade enheten att "starta" upp som vanligt. Som om den hade tappat sin länk till radion.. Testade igen, men samma resultat. Gjorde en fuling, och länkade om allt till radion DX8g2 och fick det att fungera!.. Upp med helin och hovrade en minut ca, och landade igen. Drog ut acket och stängde av radion då jag väntade på att en bekant skulle komma. En stund senare så var det dags igen.. Enheten vägrade starta upp, även med fräscht ack. Testade att länka om allt som tidigare..men nej. Blir bara bind failed varenda gång. Jag har provat alla Spektrums metoder, stänga av wifi, vara borta ifrån telefonen. Hålla radion nära eller långt ifrån.. men nej. Inte ett liv.. så jag ger upp.

Så.. är det någon som kanske har ett tips eller två vad jag kan göra?

Helikoptern har inte kraschat eller landat hårt för den delen heller..allt fungerade som sagt för tre veckor sedan.
    //Team FlyingDucks
    ガラス労働

Aktiv användare
    Reg.datum
    Dec 2011
    Prova att binda en annan mottagare med radion och se om den fungerar i helin!
    Sen är det väl bara AR7200bx, som är trasig?

Aktiv användare
    Reg.datum
    Dec 2011
    Prova också att trycka och vrida lite på AR7200bx!
    Om den går igång då, så är det en kallödning eller spricka i nån komponent i AR7200bx!
    Bara att kasta! Försök inte använda den mer!

Reg.datum
    Jan 2012
    Blog Entries
    7
    Ja, den verkar vara död.. jag testade med en annan mottagare och det gick fint att länka ihop den med radion. Jag har kontaktat Horizon Hobby för att höra efter om dem kan kika på det också. Lär väl ändå få pröjsa för ett nytt gyro.
    Har aldrig varit med om att saker bara dött sådär utan anledning.
    //Team FlyingDucks
    ガラス労働

Aktiv användare
    Reg.datum
    Dec 2011
    Jag tycker att Du skall tacka gudarna att den dog vid uppstart!
    Nåt som dör i luften kan bli både dyrt och farligt.
    Annars är väl elektroniken rätt driftssäker nu för tiden.
    Badkarskurvan gäller dock fortfarande, så låt detta bli en påminnelse om
    att köra checklistan innan varje flygning!
    Om Du inte har haft såna här incidenser förut, så kan Du väl dela med dig
    om hur man gör!

Reg.datum
    Jan 2012
    Blog Entries
    7
    Jo, den kunde lika gärna packat ihop under flygning. Badkarskurva? var ett nytt ord för mig..

Kör inte checklista, men däremot brukar jag köra ett räckviddstest om jag inte tidigare gjort det på kärran. Sen kollar jag så att alla roder går åt rätt håll. Var en lärdom när jag skulle lyfta en edf med reverserat skevroder. >< Brukar även i samma veva ge motorn en liten fjutt för att försäkra mig om att den går.
    //Team FlyingDucks
    ガラス労働

Aktiv användare
    Reg.datum
    Oct 2011
    Har ett liggandes om du är intresserad, en flygning bara, uppdaterat med v5

Reg.datum
    Jan 2012
    Blog Entries
    7
    Låter intressant, men jag måste tyvärr avvakta.. dels har jag beställt ett nytt från HAB (vilket iof skulle kunna avbokas), men sen ska jag skicka in min turbin på en genomgång, och har ingen aning vad det kommer kosta. Köpte en ny ECU (styrdator etc) till turbinen förra månaden och bara den kostade 2000kr. Suck. Men om du inte har bråttom , så kan vi ta det vid löning kanske? I så fall kan jag avboka ordern jag har lagt.
    //Team FlyingDucks
    ガラス労働

Aktiv användare
    Reg.datum
    Oct 2011
    Inga problem med det. Tittade på gyrot och det är ett 7210 och inte 7200 som jag sa först.

Reg.datum
    Jan 2012
    Blog Entries
    7
    Gött, att det är ett 7210 gör inget.. bara ännu enklare att uppdatera med StudioX
    Hojta till via pm med pris etc.. så fixar jag resten sen.
    //Team FlyingDucks
    ガラス労働

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •