Resultat 1 till 9 av 9

Ämne: Vbar gov med Scorpion ESC????

Aktiv användare daniel16s avatar
    Reg.datum
    Sep 2013

Vbar gov med Scorpion ESC????

Försöker få Gov att funka med scorpion esc, någon som har lite koll på vad jag gör fel?

Problem: Har kalibrerat th min o max utan gov, det funkar bra, check.
    Startar upp helin, kopplar in batteri och den intitsierar både ESC och Vbar, så det funkar.
    MEN nu till problemet, ställer in Gov i vbar, ” motor off” och ”th max” och max headspeed o allt sådant är rätt, provar i vbar programmet och det ser bra ut, får mina headspeeds som jag vill ha. Kopplar ner allting och ska starta upp helin utan vbar programmet inkopplad, där skiter det sig, ESC bara piper hela tiden som att den tappat th min o max, det ska den väll inte göra? Några idéer vad felet kan vara? Är helt lost nu, provat det mesta!
    Logo 800 Xxtreme vbar, Goblin 700 black T Line, LOGO 600 V-Bar, Goblin 500, T-Rex 150 dfc, SPECTRUM DX7s och Dx9. Planka: Extra 260, 1.9m, Extra 260, 2.6m CARF.
    HAVE FUN AND FLY HARD

Aktiv användare arves avatar
    Reg.datum
    Sep 2011
    Hej , är det Tribunus? Tror inte det behövs max-min. som vi gjorde förr.
    ESC programmet skall vara inställd så den skall lira med VBAR Gov, hur är det här?
    Tribunus programmet måste köras "som administrator"
    TDR -- Protos Max Evo 800 -- Logo 690 -- NEO/ VBC

Betrakta inte helin som leksak, utom när den crashar----> gör bekymren mindre!

Forum-räv desmos avatar
    Reg.datum
    Oct 2014
    @arve, det är föregångaren, 160A inställt på ext gov.
    OXY5 | Goblin 500/700 | Jeti & Brain

Aktiv användare Jannes avatar
    Reg.datum
    Apr 2013
    Kolla på mr mels kanal, här är en med en commander som ett exempel
    --------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
    SAB Goblin 700 KSE Protos Max V2 T-rex 700 NITRO rattade av VBC

Reg.datum
    Sep 2013
    Fick igång det, var i vbar gov setupen där man ställer ”motor off” hade dragit fram tills motorn startar o sen backat 2 snäpp, det var tydligen för lite med 2 snäpp bakåt, så ESC:n kände inte noll läget bär jag startade upp helin igen, gjorde om setupen och satt tillbaka ca 5-6 snäpp istället och nu funkar det!!
    Logo 800 Xxtreme vbar, Goblin 700 black T Line, LOGO 600 V-Bar, Goblin 500, T-Rex 150 dfc, SPECTRUM DX7s och Dx9. Planka: Extra 260, 1.9m, Extra 260, 2.6m CARF.
    HAVE FUN AND FLY HARD

Aktiv användare Jannes avatar
    Reg.datum
    Apr 2013
    Citat Ursprungligen postat av daniel16 Visa inlägg
    Fick igång det, var i vbar gov setupen där man ställer ”motor off” hade dragit fram tills motorn startar o sen backat 2 snäpp, det var tydligen för lite med 2 snäpp bakåt, så ESC:n kände inte noll läget bär jag startade upp helin igen, gjorde om setupen och satt tillbaka ca 5-6 snäpp istället och nu funkar det!!
    Nu när du nämner det så har jag haft likadant problem nån gång med nåt reglage, men minnet sviker..
    Kul att det löste sig iaf
    --------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
    SAB Goblin 700 KSE Protos Max V2 T-rex 700 NITRO rattade av VBC

Reg.datum
    Sep 2013
    Citat Ursprungligen postat av Janne Visa inlägg
    Nu när du nämner det så har jag haft likadant problem nån gång med nåt reglage, men minnet sviker..
    Kul att det löste sig iaf
    Haha ja sedär ;-)

Ja! Flög idag, gick hur fint som helst! :-) tack för hjälpen iallafall
    HAVE FUN AND FLY HARD

Forum-räv desmos avatar
    Reg.datum
    Oct 2014
    Härligt att det löste sig!!
    OXY5 | Goblin 500/700 | Jeti & Brain

Reg.datum
    Sep 2013
    Ja verkligen! Den går helt underbart, sjukt grym att flyga! 2 batterier räcker ju inte haha, måste leta efter fler hehe
    HAVE FUN AND FLY HARD

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •