Resultat 1 till 5 av 5

Ämne: Miniature Aircraft Whiplash 730E

Aktiv användare
    Reg.datum
    Aug 2011

Miniature Aircraft Whiplash 730E

Miniature Aircraft har kommit med en ny Whiplash el 700:a (730)
    http://www.miniatureaircraft.de/shop...roduct_id=2369

Jag har ju en Whiplash 700EX så själv köpte ja uppgraderings kitet till 730E
    http://www.miniatureaircraft.de/shop...roduct_id=2374

Haft kitet en längre tid men pga "frusen axel" har jag probs att både skruva & flyga så fått ta hjälp med skruvandet, hoppas på maiden om inte allt för långt bort :-)

Kitet/delarna har haft mycket hög kvalitet och den nya drivlinan ser ut att va en riktig hit med envägslagret i huvuddrevet, 730mm kolfiber bom och metalldrev i tailen.

Aktiv användare Jannes avatar
    Reg.datum
    Apr 2013
    Kul att dem kommer med nåt nytt, men konstigt att dem skriver att det ska vara lätta batteribyten, när andra som tidigare haft en sån där lösning tex logo xxtreme, gaui x7 osv gått över till att ha batterisliders istället, som jag tycker är klockrent.
    Men jag kan ju ha missat något i konstruktionen som faktiskt gör det enkelt, men såg nästan ut som att accbanden gick in i ramen
    Personligen så gillar jag att saker man gör ofta med en heli ska vara busenkelt, som att byta batterier och ta av och på en canopy
    Annars ser det ut som en trevlig maskin!.
    --------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
    SAB Goblin 700 KSE Protos Max V2 T-rex 700 NITRO rattade av VBC

Aktiv användare
    Reg.datum
    Aug 2011
    Den har batterisliders från sidan, vet inte hur man länkar in en film så man ser hur det ser ut.

Forum-räv Ståliss avatar
    Reg.datum
    Aug 2011
    Gillar MA. Kul att dom hänger med
    .:: Quest Impactions 787 F3C heli ::.

Forum-räv desmos avatar
    Reg.datum
    Oct 2014
    Ja de mosade på rejält under Habo. Klart underhållande och fortfarande imponerad av hur agila de är i luften. Just med tanke på hur alla pratar om låg vikt idag, så är det sunt att fokusera på en väl avvägd kombo av kraft, discload och konstruktion. Det ihop blir en helhet. I detta fall en väldigt bra helhet
    OXY5 | Goblin 500/700 | Jeti & Brain

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •