Gå till helistore.se
Join Helisweden on discord
Sidan 1 av 2 12 SistaSista
Resultat 1 till 10 av 13

Ämne: Phoenix film

Aktiv användare Kråkans avatar
    Reg.datum
    May 2017

Phoenix film

Börjat öva lite i phoenix. Iaf lite bättre än i somras när jag köpte min 600 och knappt kunde hovra den :P . Behöver lite tips på enklare manövrar att öva på som passar min nivå. Jag skulle vilja lära mig "bunny hops" men tappar alltid farten när jag försöker. Skulle vilja se en tutorial på den

Goblin: 380, 500 Sport, 650 Black Nitro,
    Gaui NX5

Grym film! Du borde lägga upp fler!

Reg.datum
    May 2017
    Kör tyvär knappt nån sim längre, men borde göra igentligen :P
    Gaui NX5

Aktiv användare
    Reg.datum
    Mar 2017
    Det såg mycket bra ut det där. 2 tips som jag tror och hoppas kommer hjälpa dej att uvecklas.

Mål 1 kör lite varje dag typ en halvtimme räcker.

Mål 2 Träna ticktocks i alla riktninger. Sedan tick tocks med urs och moturs i sirkel. Öka hastigheten succesivt. Ju snabbare desto bättre. Samma sak gäller med piroflips gör dem medurs moturs och i alla tänkbara startlägen. Avslutet ska vara där du startade så nära som möjligt. Det tar tid att få in det i minnet. Få upp hastigheten och sen växla mellan snabbt och långsamt. Det ser alltid trevligast ut när man gör båda.

Träna diciplinerat nya moves i några minuter. Sen lek runt fritt och sen tillbaks några min diciplinerat osv. Kanske blir roligare så. Köra lite varje dag i små etapper.
    Senast redigerat av dustcart den 2020-05-22 klockan 23:35. Anledning: missade en rad

Reg.datum
    May 2017
    Va ju 2017 jag la upp filmen :P, finns några filmer på min kanal när jag flyger irl. 2019 flög jag bara nån enstaka gång, hoppas på comeback i år
    Gaui NX5

Aktiv användare
    Reg.datum
    Mar 2017
    Citat Ursprungligen postat av Kråkan Visa inlägg
    Va ju 2017 jag la upp filmen :P, finns några filmer på min kanal när jag flyger irl. 2019 flög jag bara nån enstaka gång, hoppas på comeback i år
    Du lade ut den 2017 och det såg bra ut.

I april 2019 skriver du:

"Kör tyvär knappt nån sim längre, men borde göra igentligen :P"

Syns tydligt att du flyger bra. Jag har kollat dina videon oxå. Hoppas du gör fler Och du skriver att du borde öva simulator.
    Det jag skrev var ett tips på hur man skulle kunna få motivation att köra simulatorn regelbundet.

En enkel övning att förstå men väldigt utmanande är Tick toks i cirklar. Ganska rolig också. Hjälper en att få bättre kontroll på generellt allt man gör. Lätt att komma igång med men tidskrävande.
    Senast redigerat av dustcart den 2020-05-22 klockan 23:37. Anledning: Kortare text

Aktiv användare
    Reg.datum
    Mar 2017
    Det kanske inte heter tik tocks i cirklar.

Jag menar så här:

Tick toks med ovansidan av helin mot dig vrid ett kvarts varv medurs hela varvet runt i 4 lägen. Byt sen riktning motors. Vänd sen så att du har undersidan mot dig och kör samma sak medurs och moturs. Man kan även öva halv varv rotation åt gången. Kan man dessa lägen kontrollerat och kan obehindrat skifta mellan dessa och i alla riktningar obehindrat får man en helt annan kontroll och känsla på helin.
    Senast redigerat av dustcart den 2020-01-10 klockan 23:38. Anledning: Stavning

Reg.datum
    May 2017
    Citat Ursprungligen postat av dustcart Visa inlägg
    Det kanske inte heter tik tocks i cirklar.

Jag menar så här:

Tick toks med ovansidan av helin mot dig vrid ett kvarts varv medurs hela varvet runt i 4 lägen. Byt sen riktning motors. Vänd sen så att du har undersidan mot dig och kör samma sak medurs och moturs. Man kan även öva halv varv rotation åt gången. Kan man dessa lägen kontrollerat och kan obehindrat skifta mellan dessa och i alla riktningar obehindrat får man en helt annan kontroll och känsla på helin.
    Funkar någorlunda med tic tocs nu, svårast har jag för "nose down" men de går bara ja håller mig nån extra meter ovanför backen hehe. Ska köra mycket nitro i år, tycker det har gett mest reultat innan eftersom kraften är begränsad
    Gaui NX5

Aktiv användare
    Reg.datum
    Mar 2017
    Citat Ursprungligen postat av Kråkan Visa inlägg
    Funkar någorlunda med tic tocs nu, svårast har jag för "nose down" men de går bara ja håller mig nån extra meter ovanför backen hehe. Ska köra mycket nitro i år, tycker det har gett mest reultat innan eftersom kraften är begränsad
    Håller med om "nose down". Det är bra att du fortsätter nöta på med det. Köra mycket nitro skulle jag oxå vilja om tiden räckte till får nöja mig med el.. Men hur funkar det med nitro nuförtiden måste man "smygflyga" då:P Du verkar ha hittat ett bra hemligt ställe i skogen
    Senast redigerat av dustcart den 2020-01-13 klockan 19:38. Anledning: missade ord

Aktiv användare Tobbe Arnessons avatar
    Reg.datum
    Oct 2019
    Jag, som ren nybörjare, följer råden i denna post: https://www.helifreak.com/showthread.php?t=531380

Det har gjort väldigt mycket för mitt hovrande och allmänna riktningskänsla. Håller på med lektion 5a åttapunktspiros nu. Kör även "Heli orientation trainer" i RealFlight 9.

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •