Sidan 2 av 2 FörstaFörsta 12
Resultat 11 till 13 av 13

Ämne: Flygträff Arvika 24/8

Heli-galen nkmas avatar
    Reg.datum
    Nov 2011
    Helgen i Arvika
    Värmland och Arvika utmärker sig genom att vara välkomlande på flera sätt. Landskapet är ett.

Medlemmarna i Arvika Modellflygklubb, som arrangerade träffen, har också en svåröverträffad förmåga att få besökare att känna sig välkomna!
    Tack för att ni arrangerade träffen och för all vänlighet.
    Hamburare och kaffe med dopp bidrog bidrog till att vi orkade flyga hela dagen!
    Desmo hade tagit med en G700, en OXY och en Kraken. Det är Krakens tail som skymtar bredvid skuggan av mitt huvud.

Här är det Desmos Goblin Kraken som lyfter.

Ett kort klipp där Desmo flyger Goblin 700.

Här flyger Sören sin Trex 700 nitro.

Jag övernattade i stugan som finns vid fältet. Före frukost, på söndagmorgonen, startades laddning av batterier till söndagsförmiddagens uppvärmningsflygningar. Tre till 450L och två till 380.

Först till fältet, förutom jag själv, var ägaren till en Cessna F150M Commuter.
    Här startar Cessnan, för en kort flygning, bara för att konstatera att molnbasen fortfarande var under 1000 fot.

Den låga molnbasen på morgonen innan solen trängt igenom, 1000 fot, störde inte mig. Jag höll mig längre ner med mina 450L och 380 som jag värmde upp med, före lunch.
    Resten av dagen flög jag med Goblin 500 och Logo 600SE. Här är helisarna som fick följa med mig till Arvika.

Två heldagar ute, kanske ett tjugotal flygningar på två dagar, varav elva på söndagen, gjorde det ovanligt lätt att somna när jag kom hem på söndagkvällen. Efter ännu en tur genom det vackra värmländska landskapet.

Tack alla ni i Arvika MFK och andra som bidrog till att göra helgen minnesvärd!

/Bo
    Bifogade bilder Bifogade bilder
    Senast redigerat av nkma den 2019-08-26 klockan 07:08.
    NKMA -
    Ner Kommer Man Alltid...
    380, 450, 500, 520, 550, 600 & 700. Align, Alzrc, HK, Mikado, SAB & XLPower. Mest sport & 450.

Aktiv användare
    Reg.datum
    Oct 2011
    Blir ingen träff utan piloter så tack för att ni kom, alla i klubben är helnöjda, vi har haft en underbar helg. Till er som inte kom så kör vi nästa år.

Aktiv användare mrwalls avatar
    Reg.datum
    Aug 2011
    Saknar min gamla hemstad!

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •