Gå till helistore.se
Join Helisweden on discord
Resultat 1 till 8 av 8

Ämne: Känsla i Accurc

Känsla i Accurc

Jag känner att ju mer jag flyger "riktigt" ju mer känsla tappar jag i simulatorn. Har svårt att beskriva vad men modellerna känns inte lika locked in, nästan att det är lite delay också och det känns och allmänt fel bara.

Tycker jag har suttit och försökt finjustera inställningar men det blir inte bättre.

Nån som kör Accurc och känner att de har fått bukt på att få det så realistiskt som möjligt? Det kanske är övriga inställningar som kameraläge, zoom, nån heli som är bättre/sämre än andra?

Tips eftersöks
    Gaui x7, Logo 550sx, Oxy 4

Ny användare Agge08s avatar
    Reg.datum
    Aug 2019
    Hej Jacob!
    Kan också känna en annan känsla i Accu rc. Tycker också att den känns lite orealistisk. Vi (pappa) har också försökt med inställningarna, men inte lyckats.
    Jag använder Real Flight 8 kan tipsa känns väldigt verklig!

Forum-räv Impellers avatar
    Reg.datum
    Aug 2011
    Lite äldre tråd, men ger min feedback iaf. Har fått upp ångan igen och sitter och övar lite sim innan sommarsäsongen. Och har bla accurc och måste säga den känns konstig, finns ingen känsla för hastighet på maskinen. Tycker dock att det blev sjukt bra att lira i VR. Fick man känna som på fältet, lite svettigt och hemskt Men det är som att maskinen inte bygger fart eller har vikt och oändligt med kraft, om ni förstår hur jag tänker?

Går det köra VR i dom andra simmarna för det gör sjukt mycket bra saker
    What the fuck is WTF?

Citat Ursprungligen postat av Impeller Visa inlägg
    Lite äldre tråd, men ger min feedback iaf. Har fått upp ångan igen och sitter och övar lite sim innan sommarsäsongen. Och har bla accurc och måste säga den känns konstig, finns ingen känsla för hastighet på maskinen. Tycker dock att det blev sjukt bra att lira i VR. Fick man känna som på fältet, lite svettigt och hemskt Men det är som att maskinen inte bygger fart eller har vikt och oändligt med kraft, om ni förstår hur jag tänker?

Går det köra VR i dom andra simmarna för det gör sjukt mycket bra saker
    Håller med dig helt. Jag känner också att det lite är off med med att bygga fart och maskinerna känns generellt lätta och får mer häng i luften vilket inte liknar känslan i verkligheten riktigt. Går leka med lite settings för att få det bättre men svårt att hitta helt rätt.

Sen tycker jag framförallt avståndsbedömningen är svår. (Främst höjd och djup) Blir mest att flyga nära och lågt för mig.

Även om känslan inte är exakt som i verkligheten så gör dock timmar i simulatorer stor skillnad på flygningen ute

Skickat från min ONEPLUS A6013 via Tapatalk
    Gaui x7, Logo 550sx, Oxy 4

Reg.datum
    Aug 2011
    Citat Ursprungligen postat av Jacob Visa inlägg
    Håller med dig helt. Jag känner också att det lite är off med med att bygga fart och maskinerna känns generellt lätta och får mer häng i luften vilket inte liknar känslan i verkligheten riktigt. Går leka med lite settings för att få det bättre men svårt att hitta helt rätt.

Sen tycker jag framförallt avståndsbedömningen är svår. (Främst höjd och djup) Blir mest att flyga nära och lågt för mig.

Även om känslan inte är exakt som i verkligheten så gör dock timmar i simulatorer stor skillnad på flygningen ute

Skickat från min ONEPLUS A6013 via Tapatalk
    Där tycker jag det blev stor skillnad i VR, att flyga rc sim i VR. Som i spel så hamnar man i världen (3D) istället för på skärmen. Det var enklare se marken och djupet till förhållande på maskinen, så stort plus på VR har aldrig testar förän ikväll

Men som du säger, känns extremt lätt svårt att hitta känslan i spaken speciellt vid hovring tex, inverterat och hålla höjd.
    What the fuck is WTF?

Forum-räv
    Reg.datum
    Nov 2011
    Next har vr version. Blir att köpa ny dator och vr brillor. Då får man sälja bort irl kopptrarna.
    Align T-Rex 700E V2 vbar Neo (800 tail) 813mm Edge, Align T-rex 600E Pro vbar Silverline(700 stretchkit) 625mm Radix, Align T-Rex 450L Dom vbar Neo,
    Align T-rex 450 sport (480 Tarot stretch) 350mm Radix, Blade mcpX BL pimpade och original

Aktiv användare Tobbe Arnessons avatar
    Reg.datum
    Oct 2019
    RealFlight 9 är också VR-kompatibelt. Skulle vara kul att prova någon gång, men det är för mycket pengar i ett vettigt headset bara för flygsim. Går det att använda samma headset för POV-flygning kanske?

Reg.datum
    Aug 2011
    Citat Ursprungligen postat av Tobbe Arnesson Visa inlägg
    RealFlight 9 är också VR-kompatibelt. Skulle vara kul att prova någon gång, men det är för mycket pengar i ett vettigt headset bara för flygsim. Går det att använda samma headset för POV-flygning kanske?
    Om du köper så kommer du hitta en helt ny spelvärld. Tex Oculus har du Oculus store och massor av div olika spel.
    Jag kör mest Digital Combat simulator stridsflyg och assetto Corsa bil.

Tror jag har realfligt9 ska kolla om det funkar med pov flyget.

Skickat från min HD1913 via Tapatalk
    What the fuck is WTF?

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •