Resultat 1 till 6 av 6

Ämne: 470 / microbeast!

Användare
    Reg.datum
    May 2017

470 / microbeast!

Tjena. Varför rör sig inte swashplattan linjärt. Har ju försökt få den j***a helikoptern att bete sig som jag vill och inte fara runt i hela trädgården. Men förstår att det är omöjligt när swashplattan inte är parallell genom hela sin rörelse upp och ner.
    Vad beror det på. Är det Microbeasten som är sjuk eller servona? (Align orginalservo, inget som går trögt eller kärvar, inga krokiga axlar.mm)
    Blir så trött!!!
    Tacksam för svar.

Användare
    Reg.datum
    May 2017
    Ska uppdatera lite!
    Har ju en liten oxy2 som jag köpte brain micro2 till. Efter lite pill med att välja rätt mottagare i setupen så funkade det. Den lilla Oxy2an flyger helt perfekt stadigt o stabilt reagerar exakt. Som ni vet har jag ju inte fått någon ordning på min 470 den har ju drivit runt åt alla håll.

Köpte brain 2 till den. Smidig setup nu när jag vet vilken mottagare jag skulle välja. O tänk vilken skillnad nu flyger den perfekt med lugn o stabil men ändå rapp driver inte iväg på samma vis som innan ändå bara syftade jag in swashplattan med ögonmått.
    Ska göra en Sverker o slänga Microbeasten i soptunnan. Helnöjd med Brain. Känns som man har mer koll när man ser i datorn vad man ställer in. O inte en lampa som blinkar i olika färger.

Aktiv användare Mats Karlssons avatar
    Reg.datum
    Jan 2016
    Håller med dig, väldigt enkla och prisvärda gyro.
    Har ju även rescue som standard.

Aktiv användare Ken1s avatar
    Reg.datum
    Jan 2012
    Blog Entries
    7
    Beast är ett bra gyro.. har aldrig haft bekymmer med dem, och är det jag fortfarande använder än idag.

Men, låter mer som att du inte har fått swashen parallell.. Hade jag varit du, hade jag skaffat en swash "leveler" och börjat om grundinställningen av helikoptern, så att allt verkligen är parallellt. Sedan meckar du om i BeastX som är väldigt simpel, dvs gör om allt.

Jag brukar göra en fuling.. jag kör utan "leveler".. och ser det rakt ut så kör jag på det. Sedan testar jag helin, och märker jag att den driver åt något håll,så vet jag att swashen är sned, och finjusterar. Det är dock viktigt att helikoptern är helt stilla när gyrot startar upp, du kan lägga helikoptern på sidan om du vill.

Rescue finns på Beast också, men kostar att uppgradera.
    //Team FlyingDucks
    ガラス労働

Användare
    Reg.datum
    May 2017
    Nu är det ju så att jag har gjort om setupen otaliga gånger i beasten! Levlat swashen med leveler och med pitchvinkelmätare.
    Hovrat i trädgården o den glider iväg. Har då justerat lite åt motsatt håll men det har inte blivit bra. Har varit omöjligt att göra en piruett utan att den farit i väg åt något håll. Cg ligger perfekt på helin o inga vibrationer och raka axlar!
    Alla problem bara försvann när jag satte i Brain gyro.
    Vet inte om min beast var kass eller sönder. Men den funkade inte för mig.

Aktiv användare Ken1s avatar
    Reg.datum
    Jan 2012
    Blog Entries
    7
    Har den varit med om en krasch, gyrot alltså?. Ibland kan man testa att byta tejpen till tunnare eller tjockare , då beast är rätt känslig för allra minsta vibration Men, ja gyrot kan vara kasst.. jag hade en Ar7200bx dvs Eflites mottagare med inbyggd BeastX, som dog för mig. Ingen krasch eller nåt.. Kanske nåt statiskt.

Nåväl, du har ju lyckats få bort problemet.. så det är bara att flyga

Ska du kasta gyrot, så kan du skicka det till mig istället, för portokostnaden ;-)
    //Team FlyingDucks
    ガラス労働

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •