Resultat 1 till 8 av 8

Ämne: Hobby butiker

Ny användare
    Reg.datum
    May 2019

Hobby butiker

Inte många kvar tror det bara finns 2st kvar i stockholm nu

Webshops med billiga grejer tar över, konsumenter köper från dem hellre än har en butik att gå till.

Ja man kan ju bara gissa hyran i stockholm om man ska ha butik. Det är synd för det är kul ibland o gå å spontan titta fysiskt på sakerna i butik. Men jag tycker det funkar hyfsat fint att beställa via nätet också det är framtiden som den är. Bara att anpassa sig till det. Önskar bara att det kunde vara billigare med frakt. Senaste beställningen från 3st eu webbutiker gick frakten totalt på närmare 600kr. De e små sura pengar Man kanske får bli bättre på att gå ihop flera personer och beställa tillsammans i stockholm trakten. ..Eller ni andra kanske redan gör så
    Senast redigerat av dustcart den 2019-08-28 klockan 16:35.

Användare
    Reg.datum
    May 2017
    Ja fraktkostnaden är ju inte rolig o kan tycka att det är dyrt. Men retar mig på att det ska ta så lång tid med postnords tull o moms.
    Sen är ju Sveriges krona ett dåligt skämt med. Börjar bli dyrt nu.
    Till Trexen handlar jag av Rotordisken i Danmark och till oxy2 an köper jag delar från rc batterier i Norge.

Tror inte det finns någonstans i Sverige som har delar till både Oxyn och trexen.

Jag kontaktade en hobbybutik och förhandlade lite angående frakten. I den processen så kom tanken att om jag som enskild person kan påverka ett företag vad skulle man kunna göra via ett forum som t.ex detta. Vi alla skulle väl egentligen vilja ha bra hobby butiker i sverige men då kanske en dialog med med hjälp av ett större forum mot ett företag är vad som krävs. Om vi är fler som kommer överens om vad vi vill ha hos en hobbybutik och förmedlar det så kanske nån av dem existerande butiker kan ta in det och lagerföra. Det borde väl gynna alla i längden om man tänker ur ett större sammanhang. Är det nån fler som tänkt i såna här banor? Är det genomförbart? Jag tänkte iallafall lufta tanken här.

Jag har mer och mer kontaktat lokala firmor och bett dem ta hem det jag vill ha, istället för att ränna runt på nätet och köpa direkt för att jag hittar det på nåt udda ställe långt bort. Jag har å andra sidan väldigt mycket byggen på gång så det gör inget om nån beställning tar flera månader. Väntar på en DC-3a sedan början på juni, borde närma sig nu. ;-) Men vissa grejer vill man ha snabbt, de hittar jag oftast lokalt.

Aktiv användare Ken1s avatar
    Reg.datum
    Jan 2012
    Blog Entries
    7
    Kan tyckas lite dyrt för frakt ibland, speciellt om man bara ska ha typ ett par roderhorn eller något annat smått.
    Men, o andra sidan får man tänka på vad det kan kosta att ta sig till affären. I mitt fall buss eller tåg till närmaste hobbyhandlare, som jag nu tror är i Ljungby. Ca 10 mil i från mig.. Helt plötsligt kan jag leva med att det kostar 49kr i frakt. Skall jag ha lite lim, sandpapper och verktyg etc. så kan jag på 10-15 minuter gå upp till Granngården som ligger i byn, vilket kostar gratis. Visst, prylarna kostar kanske nån tia mer, men.. jag slipper kostnad för frakt. Så absolut lokalt är bra, och hade varit ännu bättre om dem börjat sälja hobbyprylar
    //Team FlyingDucks
    ガラス労働

Användare
    Reg.datum
    May 2017
    Har handlat en del av Live-hobby.de o kan bara säga att jag är helnöjd. Har alla stora märken! Har haft svårt att hitta delar till både trexen och oxyn på samma ställe innan. Snabb leverans ca 4 - 5 dagar o 10 euro i frakt. Sidan ser lite tråkig ut men funkar jättebra.

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •