Sidan 2 av 2 FörstaFörsta 12
Resultat 11 till 15 av 15

Ämne: Hjälp men en ny Scorpion Tribunus II 14-200A

Aktiv användare
    Reg.datum
    Aug 2011
    Citat Ursprungligen postat av Vmax Visa inlägg
    Jag har följt detta!
    Bifogad fil 28982

men den tar inte detta jag får inte två signaler när jag drar ner stickan.
    Du ska köra med VBC eller hur, varför väljer du "Other Esc setup" då (eller ser det bara ut så)?
    Ska du inte välja Tribunus möjligheten i VBC:n då?

Aktiv användare Vmaxs avatar
    Reg.datum
    Mar 2016
    Detta var ett desperat försök då jag provat alla varianter jag kan komma på.
    Man skall inte behöva throttle kalibrering om man kör vbar govenor vad jag har förstått.
    Men den ställer sig bara och piper var tredje sekund. Och när jag kopplar in datorn i esc så får jag värden på allt utom throttle. den står låst på 1%.
    Jörgen Modig // Blade 180 CFX, Align Trex 450, Assault 450L, Trex 500 Pro DFC, KDS 550 Innova, LOGO 550 , Goblin 700, Spektrum DX9, Vbar

Forum-räv desmos avatar
    Reg.datum
    Oct 2014
    Dubbelkolla så du inte har förväxlat kontakterna i esc, finns tre portar, master / slave/ pc.

Det du beskriver kan ske om du förväxlar master/slave... allt får ström men ingen throttelsignal..
    OXY5 :: 700Sport :: Kraken | Brain & Jeti

Reg.datum
    Mar 2016
    Blev lite desperat så jag tog neo'n från min goblin och då fungerar den. Så får nu testa den neon som jag inte fick att fungera om den fungerar i goblinen.
    Jörgen Modig // Blade 180 CFX, Align Trex 450, Assault 450L, Trex 500 Pro DFC, KDS 550 Innova, LOGO 550 , Goblin 700, Spektrum DX9, Vbar

Reg.datum
    Mar 2016
    Så då var det konstaterat att det var esc porten på min neo som var trasig. fungerade inte i min goblin heller med ett yge esc.

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •