Sidan 2 av 2 FörstaFörsta 12
Resultat 11 till 20 av 20

Ämne: Blade 230s V2..

"Money pit" av stora mått

Det är farligt att skaffa en modell som har alldeles för mycket uppgraderingar...

Aktiv användare Tobbe Arnessons avatar
    Reg.datum
    Oct 2019
    Jag har knäckt originalchassiet i en krasch (och troligen fartreglaget), men normalt sett är det bara landningsställ, rotorhuvud, huvuddrev och stjärtbom som blir skadat i varierande grad. Originalhuven spricker lätt, men Microheli gör en skrälldus olika lackeringar i glasfiber och de är avgjort tåligare.

Min 230 har fått vara med om en del, då det är min "beater" och jag är nybörjare.

Det finns originaldrev i Delrin, men de är inte hållbarare i en krasch så jag tycker inte de är värda merkostnaden. Dessutom brukar det vara en massa skägg på ena kanten av drevet efter tillverkningen.

Jag har satt Microhelis power package på min 230 nyligen; swash, rotorhuvud och bladhållare i alu. Nästa beställning från Microheli funderar jag på att uppgradera till kolfiberblad. Mest för att jag inte gillar färgställningen mellan huv och blad som den ser ut nu.

Ny användare
    Reg.datum
    Feb 2020
    Tyckte inte att den orangea canopyn syntes så bra i mulet väder, så det blev ett besök hos Autopartner för att inhandla lite nya "kläder"
    Nya skruden syns väldigt bra:-)IMG_20200208_163252.jpgIMG_20200208_163415.jpg

Reg.datum
    Oct 2019
    Ja en annan canopy gör underverk för synen.

IMG_20191220_124840-03.jpg

*el presidente* NickeLs avatar
    Reg.datum
    Mar 2013
    Nu finns det inte så mycket kvar att uppgradera... möjligtvis ett par kolfiber rotorblad

Ha ha, men den är snygg och flyger förhoppningsvis mycket bättre än originalet..

Reg.datum
    Mar 2013
    Testflugen nu inomhus med alla uppgraderingar och måste säga att den flyger över förväntan, galet stabil i luften.
    Ska tweaka gain mm lite men klart rolig! blir test utomhus så snart vädret tillåter... just nu 20m/s å spöregn

//
    Nicke

Reg.datum
    Oct 2019
    Va!?! Har du original stjärtfena och landställ? Gör om, gör rätt!

Reg.datum
    Mar 2013
    Citat Ursprungligen postat av Tobbe Arnesson Visa inlägg
    Va!?! Har du original stjärtfena och landställ? Gör om, gör rätt!
    Haha nu har jag faktiskt kolfiber stjärtfena på, bara stället som är orginal
    nu har jag även beställt en kraftfullare motor till den: http://rchobbydeal.com/index.php?rou...&product_id=25

//
    Nicke

Reg.datum
    Oct 2019
    Jösses.

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •