Resultat 1 till 6 av 6

Ämne: Galenskap i öknen

Cool Galenskap i öknen

Legenden Tareq testar en helt ny heli. Tror inte det kan klassas som 3D längre, snarare 4D då det känns som han flyger in i en ny dimension

Aktiv användare mickemurares avatar
    Reg.datum
    Aug 2011
    Ja han har lite skills, hahaha!
    Pitch or Die
    Team Rubin RC

Heli-galen nkmas avatar
    Reg.datum
    Nov 2011
    Tareqs förmåga att flyga är ju långt bortom vad dom flesta ens kan drömma om. Övermänsklig är en beskrivning som man ser ibland.

Flygtiden var ca 2:30 om man räknar bort start och landning med lägre varv och belastning. Om jag gissar att han gör av med 80% i 5000 mAh ackar så blir medelströmförbrukningen då 96 ampere. Peak kanske runt 250 ampere?

Jag tycker också att fotografen förtjänar en eloge för att helikoptern är med i bild under nästan hela flygningen.

/Bo
    NKMA -
    Ner Kommer Man Alltid...
    380, 450, 500, 520, 550, 600 & 700. Align, Alzrc, HK, Mikado, SAB & XLPower. Mest sport & 450.

Användare Tobbe Arnessons avatar
    Reg.datum
    Oct 2019
    Jag tror Tareq går på droger, allra minst speed: :-O

Heli-galen nkmas avatar
    Reg.datum
    Nov 2011
    Citat Ursprungligen postat av Tobbe Arnesson Visa inlägg
    Jag tror Tareq går på droger, allra minst speed: :-O
    Jo, men ibland kör han ju lite "laid back", Som här, i fredags, när han flög med ett gammalt halvdant batteri...

/Bo
    NKMA -
    Ner Kommer Man Alltid...
    380, 450, 500, 520, 550, 600 & 700. Align, Alzrc, HK, Mikado, SAB & XLPower. Mest sport & 450.

Borde inte åldern snart komma emot? :-) Kanske han inte är så gammal än iofs... men ändå. Måste ju tränas en hel del för att det ska sitta så där bra. Undras om det är pilotfel, utmattning eller annat tekniskt fel som är orsakerna till de få krascherna han råkar ut för.

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •