Sidan 2 av 2 FörstaFörsta 12
Resultat 11 till 17 av 17

Ämne: Mcpx bl2

Användare Winders avatar
    Reg.datum
    Aug 2019
    Citat Ursprungligen postat av NisseLarsson Visa inlägg
    Gissar att det är en sån här kontakt på mCP X/S BL
    https://www.kjell.com/se/produkter/e...-2-pack-p90628
    Både ja och nej på den. Rätt kontakt men BL2 kör på två celler så den är 3-polig.

Användare Winders avatar
    Reg.datum
    Aug 2019
    Blev lite besviken på mCPX BL2an idag. Trodde att man skulle kunna köra lite mer avancerat i läge 2 än vad det går. Visst kan man justera både pitch och gaskurvor fritt men den släpper inte "safeläget". Man kan inte ens göra en vingover (eller vad det heter i helikoptervärlden). Hur man än försöker så stoppar den vid vid 60 graders vinkel. Hade hoppats att där skulle ligga lite stabilisering kvar men ändå fritt flyg i övrigt. I läge 3 är den lika vild som alla andra av mina småhelisar och säkert mycket kompetent men där är jag inte än (inomhus).
    Någon som vet om man kan programmera om något i mottagaren?

Användare Tobbe Arnessons avatar
    Reg.datum
    Oct 2019
    De hade en livesändning om främst 330S i helgen, men de pratar också om forward-programming och att något värde kan ställas in för hur mycket Safe en vill ha. Om jag minns och förstod rätt.

https://www.facebook.com/HorizonHobb...3848767298802/

F.ö. tror jag att jag köper 150S istället för mCPX BL2 och har ute på gården, så får Nano vara främst en inneheli.

Ny användare
    Reg.datum
    Sep 2019
    Vi kör i läge 3 alltid men Throttlekurvan max 85% och 15% Expo 90% DR

Ny användare
    Reg.datum
    Oct 2019
    Är det möjligen så att helikopterns kontakt är 2-polig (mittenstiftet används inte?) men accarnas är 3-poliga för att kunna laddas med "balans". Det betyder i så fall att man kan göra en adapter JST-ph till JST och använda sina 300 mah accar från inomhusflyget, så slipper man köpa special till helikoptern.

Användare Winders avatar
    Reg.datum
    Aug 2019
    Citat Ursprungligen postat av autopartner Visa inlägg
    Vi kör i läge 3 alltid men Throttlekurvan max 85% och 15% Expo 90% DR
    Tack för tipset, skall prova det.

Användare Winders avatar
    Reg.datum
    Aug 2019
    Citat Ursprungligen postat av NisseLarsson Visa inlägg
    Är det möjligen så att helikopterns kontakt är 2-polig (mittenstiftet används inte?) men accarnas är 3-poliga för att kunna laddas med "balans". Det betyder i så fall att man kan göra en adapter JST-ph till JST och använda sina 300 mah accar från inomhusflyget, så slipper man köpa special till helikoptern.
    Ditt resonemang är helt korrekt. Gäller bara att hålla koll på måtten på accen, hållaren är avpassade för deras egna accar förstås.

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •