Sidan 2 av 2 FörstaFörsta 12
Resultat 11 till 15 av 15

Ämne: T-rex 600 eller 550 till skalabygge ?

Användare
    Reg.datum
    Sep 2014
    Citat Ursprungligen postat av Mats Karlsson Visa inlägg
    Problemet är om man minskar drevningen på motorn måste man ha ett justerbart motorfäste.
    Lyckades hitta 2 st i Italien förra året.
    Dessa har slutat att tillverkas. (Lynx)
    Jo det stämmer nog på den senaste chassitypen av 550 (L och X). Den tidigare chassitypen (på 550E DFC) har justerbart motorfäste. Är det inte tom så att l och X varianterna mer eller mindre har samma chassi som tex 600? (vilken inte har justerbart motorfäste). -Edit, nej så var det inte ser jag efter att ha tittat på en manual

Ligger det inte en ram av gamla 600ESP till salu här på forumet (HK600)? Jag kan möjligen avyttra en av mina (550/600) om det finns intresse för det.
    Senast redigerat av David den 2019-10-27 klockan 22:01. Anledning: Faktakoll

Användare Winders avatar
    Reg.datum
    Aug 2019
    Citat Ursprungligen postat av Ålänning Visa inlägg
    AirWolf blir coolt! =) Jag skaffade ett Funkey 600-skal för flera år sedan, men uppfällbara landställ och lamp-kit... men ingen heli jag hade passade i kroppen så den blev liggande. En Align T-Rex 600ESP borde passa fint, eller DFC kanske, ingen aning...

Precis en sådan jag har tänkt mig! Tycker du att Funkeys är fin och av bra kvalite?

Aktiv användare Björn Fs avatar
    Reg.datum
    Aug 2011
    Det finns nog en hel del 600E/ESP i ladorna som går att få för en rimlig slant. Jag har en 600E med Customhelipartschassi på hyllan, men med tanke på vad den är värd känns det inte riktigt värt att strula med att skicka den...
    Logo 600 TREX700E
    Rc-heli signatur: bear

Användare Winders avatar
    Reg.datum
    Aug 2019
    Citat Ursprungligen postat av Björn F Visa inlägg
    Det finns nog en hel del 600E/ESP i ladorna som går att få för en rimlig slant. Jag har en 600E med Customhelipartschassi på hyllan, men med tanke på vad den är värd känns det inte riktigt värt att strula med att skicka den...
    Jag tror också att det finns en del stående. La köpesannons på rcflyg först för jag trodde där skulle finnas lite att hämta men än så länge är det noll intressanta. Vill inte ha ombyggt och fixat. Svårt att följa upp som "amatör".

Winder, jag har inte jättemycket erfarenhet av skal. Har ett gammalt Long Ranger skal från 1988, ett BO105 Heliartist-skal, ett ThunderTiger Defender MD530-skal och så mitt nyaste skal, Airwolfen (som ändå har några år på nacken)... och japp Airwolfen är mest detaljerad och ser bäst ut. Det finns säkert hävare grejer än Funkey, men de kostar därefter också.

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •