Resultat 1 till 4 av 4

Ämne: Simulatorkabel till Xk k110?

Simulatorkabel till Xk k110?

Hej,

Jag har googlat väldigt mycket om man kan ansluta transmittern (XK X6) som följer med XK K110:n till simulator i datorn o kommer inte riktigt fram till något....
    Har någon erfarenhet av detta?
    Finns ju en 3,5 mm utgång på baksidan, men kan man stoppa in vilken universal-dongle som helst där?
    Eller är det säkrast att köpa en separat simulatorradio? (kostar ju nästan lika mkt som en dongle)

Heli-galen nkmas avatar
    Reg.datum
    Nov 2011
    Citat Ursprungligen postat av trille98 Visa inlägg
    Hej,

Jag har googlat väldigt mycket om man kan ansluta transmittern (XK X6) som följer med XK K110:n till simulator i datorn o kommer inte riktigt fram till något....
    Har någon erfarenhet av detta?
    Finns ju en 3,5 mm utgång på baksidan, men kan man stoppa in vilken universal-dongle som helst där?
    Eller är det säkrast att köpa en separat simulatorradio? (kostar ju nästan lika mkt som en dongle)
    Jag har fått för mig att det som finns i 3,5 mm-kontakten är ganska standardiserat och att en sådan här, t.ex. fungerar till dom flesta sändare med ett 3,5 mm uttag.

https://www.banggood.com/sv/22-in-1-...r_warehouse=CN

Exakt vad du behöver kan kanske bero på vilken simulator du tänker använda. Kanske har det betydelse vilken Windows-version eller Mac OS-version du har också? Om du inte kör Linux?

/Bo
    NKMA -
    Ner Kommer Man Alltid...
    380, 450, 500, 520, 550, 600 & 700. Align, Alzrc, HK, Mikado, SAB & XLPower. Mest sport & 450.

Citat Ursprungligen postat av nkma Visa inlägg
    Jag har fått för mig att det som finns i 3,5 mm-kontakten är ganska standardiserat och att en sådan här, t.ex. fungerar till dom flesta sändare med ett 3,5 mm uttag.

https://www.banggood.com/sv/22-in-1-...r_warehouse=CN

Exakt vad du behöver kan kanske bero på vilken simulator du tänker använda. Kanske har det betydelse vilken Windows-version eller Mac OS-version du har också? Om du inte kör Linux?

/Bo
    Okej, tack.
    Får väl ta o testa. Det värsta som kan hända är ju att det inte funkar.

Heli-galen nkmas avatar
    Reg.datum
    Nov 2011
    Citat Ursprungligen postat av trille98 Visa inlägg
    Okej, tack.
    Får väl ta o testa. Det värsta som kan hända är ju att det inte funkar.
    Jag har testat en liknande som den jag länkade till till Taranis, Turnixy 9XR, Turnigy 9XR PRO och Phoenix, och det fungerade. Om det nu säger något...

/Bo
    NKMA -
    Ner Kommer Man Alltid...
    380, 450, 500, 520, 550, 600 & 700. Align, Alzrc, HK, Mikado, SAB & XLPower. Mest sport & 450.

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •