Sidan 3 av 3 FörstaFörsta 123
Resultat 21 till 24 av 24

Ämne: Uppgradera nano s2 för 3d Tips!

Ny användare
    Reg.datum
    Oct 2019
    Tack Tobbe för förklaring till motorn.
    Undrar om modifieringen av kortet kräver att motståndet pillas bort, borde räcka att löda en tråd över motståndet om det finns plats!?

Användare
    Reg.datum
    Mar 2017
    Jag instämmer med ovanstående. Tobbes inlägg gjorde så saker klarna lite till. Då borde man bara kunna söka på t.ex"coreless 6x15" verkar finnas t.ex 67000 rpm och 59000rpm av olika märken om man googlar. Om jag räknat rätt 18000kv och 16000kv avrundat. Nån av dem motorerna borde funka på tailen. Som alternativ alltså.Jag vet fortfarande inte vad original motorerna har för specs.
    Senast redigerat av dustcart den 2020-02-13 klockan 00:22.

Användare
    Reg.datum
    Mar 2017
    Jag fick möjlighet att flyga nano s2 (uppgraderad) i hall igår. Perfekt innomhusmodell om man ska köra 3d. Tidvis svår att se. Men det hjälpte lite med färglad canopy från microheli. Ska nog försöka måla stjärten så blir det perfekt. Man kan köra ganska tajt när man kört en liten stund och får in throttelmanagement. Ticktocks funkar ganska bra med tanke på att det inte är brushless och den lilla storleken. Piroflips klarar den mycket bra. Upplevde inte alls att stjärten släppte eller nåt. På plats fanns också en 150s och 230s v2. Men 150s blir för hispig i den relativt lilla hallen. 230s v2 gick bra men storleksmässigt på gränsen den med om det skulle hända nåt oväntat. 230s v2 funkar dock bäst i Bosön konstaterades det. Uppsummerat så måste jag säga att jag gillar nanon mer och mer. Och man behöver inte oroa sig för säkerheten när den är så liten. Satte den t.om med i backen några gånger utan att den tog skada. Landa upp och ner 2 ggr och den höll. Bladen smattrade bara till. Angåendefrågan om den slår av vid krash efter mod på kretskortet så tror jag att den gör det om jag minns rätt. Lyckades vara så snabb på throttelcut igår så svårt och säga. Kan återkomma om den saken senare. Ska se om man kan få nån att filma i bosön 7 mars. Jämföra orginal och uppgraderad.
    Senast redigerat av dustcart den 2020-02-16 klockan 16:45. Anledning: Missa några ord

Aktiv användare Tobbe Arnessons avatar
    Reg.datum
    Oct 2019
    Citat Ursprungligen postat av NisseLarsson Visa inlägg
    Undrar om modifieringen av kortet kräver att motståndet pillas bort, borde räcka att löda en tråd över motståndet om det finns plats!?
    Ja det blir samma resultat, el tar vägen med minst motstånd så kan den välja på att gå bredvid motståndet gör den det. Jag gissar att det sitter tre motstånd parallellt för att klara effekten, men jag har inte kollat på kretskortet. Ytmonterade motstånd har inte så bra kapacitet. I sådant fall spelar det heller ingen roll vilket av de tre motstånden som bryggas över. Utan motstånd är inte effekten något bekymmer (i det här fallet), varför det räcker att modda ett. Snyggast är dock att byta alla tre mot lägre värde.

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •