Sidan 2 av 2 FörstaFörsta 12
Resultat 11 till 12 av 12

Ämne: YGE - Scorpion - Kontronik

Forum-räv desmos avatar
    Reg.datum
    Oct 2014
    Jag har kört flera Scorpion reglage både gamla modellen och även Tribunus. Sitter ett 120A v2 i Oxy5an nu för att ha samma koncept på fler precis som du tänker. Liten och lätt med full telemetri. Oxå lätt att gå in i GUI o ändra i även om man inte kör Vbar integration då den har USB direkt in i enheten, dvs inga extra pryttlar för att få det att funka.

Det jag kan tillägga är att jag hittills har föredragit FBL-gov jämfört med alla de interna ESC-gov jag testat. Efter att ha jämfört Tribunus gov'en är jag inte säker längre på att FBL-gov alltid är bättre. Den är riktigt jäkla bra och väldigt enkel att ställa in. Det innebär att jag också kör bailout genom ESC'n nu och den är också bättre än det jag fått till i FBL hittills. Så det är den första esc som överträffat mina förväntningar där.

När de gäller den mindre skulle jag troligen köpa en 80A om jag hade mindre heli, tror inte enstaka rapporter om att becen går i protection mode gör att produkten i sig är dålig. Kan lika gärna vara dåliga servon som är orsaken i det jag läst om. Har själv haft tre serviceärenden hos Scorpion genom åren, de håller hög servicenivå och tar ansvar för sina produkter, får bra betyg av mig.
    OXY5 :: 700Sport :: Kraken | Brain & Jeti

Det är just denna info jag söker, tack..

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •