Sidan 2 av 2 FörstaFörsta 12
Resultat 11 till 15 av 15

Ämne: Spektrum iX20 levererad.

Forum-räv ragge1s avatar
    Reg.datum
    Nov 2011
    hade tänkt å testa den FBL men se ut som Spektrum är inte intreserat å får den kommunisera med andra esc som inte är smart sortemang , allså man sätter inte en Tribunus eller HW v4 på hyller får å kjöper en Smart fartregel och dem inte ens har nåt på 12-14s

Grattis med ny radio , jag är nöjd med ix12
    | Kraken : Brain2 | HD 500 Cell : Brain2 | Atom 6HV : Spirit pro | Goblin 700: Brain2HV |

Ny användare Johan53s avatar
    Reg.datum
    Nov 2019
    iX12 har ett superbra pris och har i stort allt som iX20 har. Jag tog ut en iX20 för att få snabbare start och en större display. Ska man göra ett bra köp och maximera vad man får för pengarna så är det nog iX12 som vinner. Kul att du också är nöjd!

Aktiv användare Tobbe Arnessons avatar
    Reg.datum
    Oct 2019
    Jag har 6250 på min Blade 330S. Kan inte uttala mig så mycket om den än, men det är smidigt att ändra parametrar från sändaren. Landa, justera, prova, landa, justera etc.. Behöver inte röra helin under tiden. Har försökt få bort tail wag på helin, men jag upptäckte att stjärtbommen är böjd vid infästningen så det är troligen boven (remdriven stjärtrotor). Har rätat ut den hjälpligt och beställt en ny, men har inte testat sedan uträtningen.

Ny användare Johan53s avatar
    Reg.datum
    Nov 2019
    Jag är ingen expert men jag såg i en presentation från Spektrum att man kan behöva justera gyrots känslighet. Kan vara att den är överstyrd/överkänslig. Behöver inte vara stjärtbom. Superavancerat för mig! Hoppas du förstår bättre! Kolla denna länk:

Aktiv användare Tobbe Arnessons avatar
    Reg.datum
    Oct 2019
    Jo det är tämligen vanligt med svansviftande på 330S pga fel PID-värden, så jag trodde det var orsaken även hos mig. Jag har dock justerat mig blå på PID-värdena utan att bli kvitt det. Kom då att tänka på att jag läst att för hög bältesspänning också kan orsaka svansviftande och eftersom det är ganska kallt ute och jag inte kollat det... ...upptäckte jag att bommen är böjd.

CoeShow619 har några filmer på hur han ställer in stjärten på Blade 330S med 6250 som jag sett och förstått:

Del 1:

Del 2:

Primer:
    Senast redigerat av Tobbe Arnesson den 2020-02-07 klockan 09:30.

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •