Sidan 2 av 2 FörstaFörsta 12
Resultat 11 till 13 av 13

Ämne: Panik

Aktiv användare
    Reg.datum
    Sep 2014
    Citat Ursprungligen postat av desmo Visa inlägg
    Vad är det för heli?
    Testar gyrot på en trex 550 (mest för att jag ville jämföra mot spirit). Det är dock helt bananas. På marken ok, men redan vid hovring så driver horisonten iväg fullständigt. Flyger jag runt lite och drar rescue kan den lika gärna ge full negativ pitch mot marken. Bra att få höra din erfarenhet. Är nu mer övertygad om att det är fel på gyrot. Jag har liksom svårt att köpa argumentet att gyrotejpen är problemet. Inga vertical sensor out of range eller onormala vibrationsnivåer. Begagnatköp så jag får väl skylla mig själv, men frånsett rescue så fungerar det.

Forum-räv desmos avatar
    Reg.datum
    Oct 2014
    Citat Ursprungligen postat av David Visa inlägg
    Testar gyrot på en trex 550 (mest för att jag ville jämföra mot spirit). Det är dock helt bananas. På marken ok, men redan vid hovring så driver horisonten iväg fullständigt. Flyger jag runt lite och drar rescue kan den lika gärna ge full negativ pitch mot marken. Bra att få höra din erfarenhet. Är nu mer övertygad om att det är fel på gyrot. Jag har liksom svårt att köpa argumentet att gyrotejpen är problemet. Inga vertical sensor out of range eller onormala vibrationsnivåer. Begagnatköp så jag får väl skylla mig själv, men frånsett rescue så fungerar det.
    Om du vill komma tillrätta med felen du beskriver behöver vi först separera flygning och rescue. De sköts av två olika "system" i Brain.

Om den driver iväg vid hovring och du inte har vib-värden som fullständigt går i taket så är det mest sannolika att något inte är rätt i din mekaniska setup. Den ska stå still i hovring, gör den inte det, gå igenom setup igen. Alla gånger jag har haft problem med rescue har det inte det minsta påverkat den normala flygningen. Har heller aldrig sett eller hört ett Brain med "skumma flygegenskaper" så jag skulle nog släppa den tanken och söka efter felet mekaniskt.

Rescue sköts separat från flightcontrollern av accelerometrar, (en mekanisk sensor per axel). Om en är skadad (dvs teoretiskt fel på gyrot vid andrahandsköp) får du annan följd på initieringssekvensen när du strömsätter - den där swashen går upp o ner.

- 4st pitch pump upp o ner = Gyrot har klarat self-testen, allt fungerar som det ska.
    - 4st aileron pumps = du har startat gyrot med rescue i vilket inte rekommenderas.
    - 12st pitch pumps = en av accelerometrarna är trasig eller att gyrot är felmonterat alternativt helin ligger ner vid start.

En annan sak är att uppdatera gyrot till senaste firmware, vet att det fanns en tidigare felaktig firmware för nåt år sedan som påverkat rescue negativt. Så har du uteslutit den tänkbara felkällan också.
    OXY5 :: 700Sport :: Kraken | Brain & Jeti

Aktiv användare
    Reg.datum
    Sep 2014
    Har uteslutit allt detta för länge sedan. Allt tyder tyvärr mot någon form av komponentfel, men tack för hjälpen.

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •