Sidan 3 av 3 FörstaFörsta 123
Resultat 21 till 27 av 27

Ämne: Align Trex 600 FBL

Citat Ursprungligen postat av n30 Visa inlägg
    när du pratar om VBar så menar du FBL enheten ? för radion är ju en futuba t7c ... får beställa hem en sån progbox då . går det bara ha ett govenor läge? tänkte om man kan programmera den till ha 2 olika ? men de antar jag det inte går.

förresten vet du vad det är för BEC eller vad det heter som sitter där för ström till mottagare o samt servona ?

samt vad är de för kontakter på kablarna som sitter där så man kan köpa hem fler såna till nya batteri ?
    Japp. Vbar är FBL enheten. Ställs in med dator (I mitt fall)
    Tyvärr så finns det bara ett vartal när man använder governerläge. Annars Helimode utan governer för att få fler Idlelägen (trottelkurva).
    Kanske det skulle/borde funka att använda vanligt flygplansläge. (Kanske man får bort konsigheterna med att man måste gå upp till
    Idle 2 först innan för att få ett lägre varvtal på Idle 1 )

BEC. Är en Fromeco Arizona.
    Kontakterna mellan BEC och batteri är väl Dean. Går att byta till smidigare

Forum-räv
    Reg.datum
    Apr 2015
    Citat Ursprungligen postat av Stefan Andersson Visa inlägg
    Japp. Vbar är FBL enheten. Ställs in med dator (I mitt fall)
    Tyvärr så finns det bara ett vartal när man använder governerläge. Annars Helimode utan governer för att få fler Idlelägen (trottelkurva).
    Kanske det skulle/borde funka att använda vanligt flygplansläge. (Kanske man får bort konsigheterna med att man måste gå upp till
    Idle 2 först innan för att få ett lägre varvtal på Idle 1 )

BEC. Är en Fromeco Arizona.
    Kontakterna mellan BEC och batteri är väl Dean. Går att byta till smidigare
    Ahh okok. Vad heter kontakterna du lödat på batterierna o esc? Så ja kan beställa fler

Skickat från min SM-G975F via Tapatalk

Ahh okok. Vad heter kontakterna du lödat på batterierna o esc? Så ja kan beställa fler

Oj! kommer inte ihåg. Tror dom kommer från MFT men dom finns inte kvar där. Tror dom är 5,5mm. Du får mäta. Köpte några ackar till något annat som hade kontakter som passade dom. Meningen var att när jag skulle byta till 12s så skulle jag byta kontakter också.

Forum-räv
    Reg.datum
    Apr 2015
    Oj! kommer inte ihåg. Tror dom kommer från MFT men dom finns inte kvar där. Tror dom är 5,5mm. Du får mäta. Köpte några ackar till något annat som hade kontakter som passade dom. Meningen var att när jag skulle byta till 12s så skulle jag byta kontakter också.
    Kanske är enklare att byta fartreglaget till ett annat som funkar bättre i helimode?

Forum-räv
    Reg.datum
    Apr 2015
    Har du installations filen kvar för 5.2.4 versionen ? så hade jag uppskattat om du ville ladda upp den till mig via en sida jag har i övrigt måste jag säga jag har flugit med maskinen idag herregud vad härligt det var... nervös som attan var jag men de gick bra den var inte alls så vild som jag trodde den skulle vara.
    Senast redigerat av n30 den 2020-03-24 klockan 19:29.

Har du installations filen kvar för 5.2.4 versionen ? så hade jag uppskattat om du ville ladda upp den till mig via en sida jag har i övrigt måste jag säga jag har flugit med maskinen idag herregud vad härligt det var... nervös som attan var jag men de gick bra den var inte alls så vild som jag trodde den skulle vara.
    Jag har filen inte på denna datorn vad jag såg. ska kolla på en annan dator sen

Versionen jag har är setup5.2.3a
    Senast redigerat av Stefan Andersson den 2020-03-24 klockan 20:08.

Forum-räv
    Reg.datum
    Apr 2015
    Jag har filen inte på denna datorn vad jag såg. ska kolla på en annan dator sen
    kika pm så får du länk där du kan ladda upp filen antar det måste vara version 5.2.4 då det är den som är installerad på gyrot .
    Senast redigerat av n30 den 2020-03-24 klockan 20:12.

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •