Sidan 1 av 2 12 SistaSista
Resultat 1 till 10 av 11

Ämne: Nano S2, kommer ej ur Safemode

Ny användare
    Reg.datum
    Sep 2015

Nano S2, kommer ej ur Safemode

Hej!
    Har köpt mig en Nano S2, har bundit den till min Spektrum Dx7s.

Dx7s finns inte med som exempel i instruktionsboken men andra liknande finns med, Jag har (vad jag vet) ställt in den efter boken, men...

Mitt problem är att när jag trycker i batteriet så startar den upp, jag har den i F-mode 0. men när jag ökar gasen så spinner inte motorn upp utan ändrar endast pitch vinkel. när jag sedan byter till F-mode 1 börjar rotorn att snurra på rätt låga varv och helikoptern lyser rött (vilket ska indikera 3d mode(?)) men när jag ökar på gasen och varvtalen ökar så slår helikopter om till blått ljus (safe mode) vilket jag inte kommer ur så länge jag flyger.

Någon som kan hjälpa mig hur man fixar dessa inställningar?

MVH

Användare
    Reg.datum
    Mar 2017
    Har du ställt den rätt ska det vara 3 lägen totalt. Som jag tolkar det beskriver du att du bara har 2.

Användare
    Reg.datum
    Mar 2017
    Kan tillägga att jag hade också problem att programmera min för att manualen var så luddig. Jag fick den att fungera men hamnade i konstiga mode. Jag hittade ett forum som beskrev tydligare hur man skulle göra så då löste det sig jag hadde missat en grej i programeringen. Ska se om jag har sparat texten nånstans på datorn imorgon.

Ny användare
    Reg.datum
    Sep 2015
    Tack gör gärna det!
    Har bara upplevt två läget, men bara lfugit i ett (safe mode) då jag inte kommer in i något annat, Jag förstår dock inte heller hur jag ska kunna få en 3 lägen på en switch som bara har två läget?
    Jag skulle klara mig med 2 lägen, Normal mode och acro/3d mode

Användare
    Reg.datum
    Mar 2017
    Citerar:

Satyan Patel I have actually figured it out and spoken with HH! They recommend using the DX6 Configuration from the Nano S2 Manual. Also you need to Assign Throttle Hold under System SetUp then Flight Mode. You will see Throttle Hold “inh”under Flight mode, that is where you change TH to whatever you like default is your H but any 2 position switch will work, upon binding the programming does not work that is why you have everything on one switch! Once TH is assigned you will now have 3 Flight Modes on the existing 3 position switch. If you assign everything manually and follow my steps you will have all modes and a Panic button. Also go to Throttle Cut and Assign that same switch you assigned to the Throttle Hold or Throttle Hold will not work. Also make sure all the travel and throttle and expo numbers are exactly like they are in the DX6 Configuration Manual. The really tricky one is assigning the panic switch. You have to go into Mixing then assign Ger>Ger to the specified numbers and then assign “I” which is your bind button to that under Mixing, this is actually your bind and panic button. Upon completing these steps you now have Throttle Hold on its own switch and 3 Flight Modes on its own switch, mines “D” and “C” and the famous Panic Button. Happy Flying.

Användare
    Reg.datum
    Mar 2017
    Jag använder dx6e så det hjälpte mig men huruvida det hjälper dig vet jag inte men jag tror det är ett steg i rätt riktning. Borde finnas fler här på forumet som programmerat nano s2:an med den radion du har.
    Senast redigerat av dustcart den 2020-03-23 klockan 14:05.

Användare
    Reg.datum
    Mar 2017
    Citerar vidare:

@Rico M Okay I figured it out! I actually hand to called HH. All my weird programming was perfect. I do have throttle hold on reverse (I like to flip up for throttle, down for off or "0"). I also like Dual Rates and Expo on a 3 position switch to have three different versions. When I was binding I would hold rudder to the right and get a blue light. However after super close inspection a tiny red light was also on that was hard for me to see inside the canopy. The blue light being so powerful made me think I was always binding correctly every time. So with HH on the line I rebinding in the perfect manner (I was not quick enough the first few hundred times) All three modes work flawless. It is a awesome Heli and flies well.
    I did the same thing. They should put a warning that the bind procedure is different.

Användare
    Reg.datum
    Mar 2017
    Kan möjligtvis vara att bind processen gått fel som ovanstående nämner. Om programmeringen för övrigt stämmer efter manualen.

Användare
    Reg.datum
    Mar 2017
    Du skulle kunna kolla i manualen till Nano CPS, bör väl inte vara helt olikt och där finns DX7s med: https://www.horizonhobby.com/pdf/BLH2400-Manual-EN.pdf
    Själv kör jag Taranis med iRangeX modul med Nano CPS, men det kan jag nog inte översätta till Spektrum språk

Aktiv användare Tobbe Arnessons avatar
    Reg.datum
    Oct 2019
    Jag behövde göra om bind-processen med min Nano S2 och DX9 innan jag fick flightlägena etc att funka som de skulle. Jag har för mig att en ska dra roderspaken åt höger eller vänster för att binda mot olika sändare, står i manualen.

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •