Resultat 1 till 9 av 9

Ämne: wow krock plan vs 450 heli = kaffeved deluxe

Användare
    Reg.datum
    Apr 2012

wow krock plan vs 450 heli = kaffeved deluxe

Detta måste svida speciellt för piloten för planet. Vilken tycker du gör mest fel här? planet eller helin eller båda?

Aktiv användare
    Reg.datum
    Oct 2013
    Typiskt fall av bristande kommunkation!
    Amerikanarna har av historiska skäl ofta sina pilotrutor utplacerade så att individerna står relativt långt från varandra vilket försvårar kommunikationen. Värt att tänka på hemma i Sverige också. Annonsera dina avsikter speciellt vid aktivitet över banan.

Forum-räv helge ks avatar
    Reg.datum
    Feb 2012
    Blog Entries
    5
    Så jäkla trist med helin. Den lär ju inte vara så mycket kvar av

Skickat från min SM-A505FN via Tapatalk
    Sir Kraschalot. Team pilot för Rubin RC www.rubinrc.se

Aktiv användare
    Reg.datum
    Oct 2011
    Man ska inte blanda plan å heli när det ska flygas. Sen så ropar piloten att han ska göra en lowpass så egentligen är det väl helins fel. Lite svårt att säga om helipiloten har en spotter med sig, har han inte så tycker jag att definitivt är hans fel. Verkar ju vara ett ganska stort fält med tanke på antal pilotrutor.

Heli-galen nkmas avatar
    Reg.datum
    Nov 2011
    Citat Ursprungligen postat av Blueboy Visa inlägg
    Man ska inte blanda plan å heli när det ska flygas. Sen så ropar piloten att han ska göra en lowpass så egentligen är det väl helins fel. Lite svårt att säga om helipiloten har en spotter med sig, har han inte så tycker jag att definitivt är hans fel. Verkar ju vara ett ganska stort fält med tanke på antal pilotrutor.
    Om man ändå gör det så ska planet helst vara depron. Då blir det inte så mycket skador på helin.
    Fråga mig inte hur jag vet.

/Bo
    NKMA -
    Ner Kommer Man Alltid...
    380, 450, 500, 520, 550, 600 & 700. Align, Alzrc, HK, Mikado, SAB & XLPower. Mest sport & 450.

Aktiv användare jlindbergs avatar
    Reg.datum
    Nov 2012
    Citat Ursprungligen postat av nkma Visa inlägg
    Om man ändå gör det så ska planet helst vara depron. Då blir det inte så mycket skador på helin.
    Fråga mig inte hur jag vet.

/Bo

Skickat från min iPhone med Tapatalk
    Logo 700xxtreme/600sx/600se
    oxy2
    VBC/futaba 8fg

Aktiv användare Tobbe Arnessons avatar
    Reg.datum
    Oct 2019
    Vingen träffar ganska långt bak på helins "huvudkropp", svårt att säga om skadeläget. Redan runt 1:10-1:25 syns det att plan och heli är alldeles för mycket i varandras luftrum.

Står inte piloterna intill varandra i varsin fålla?

Midair.png

Aktiv användare Tobbe Arnessons avatar
    Reg.datum
    Oct 2019
    Glömde säga, vilken slump att det var en Kamikaze-kärra. ��

Varje gång jag flög heli när andra flög flyg så slutade det med att de flög högt upp och "visste aldrig var jag var".
    Och när jag flög flyg och andra flög helis så fattade jag vad de menade... så vi flyger aldrig heli och flyg samtidigt efter det.
    Färre roliga filmer att se på, men det är roligare när folk är och flyger istället för att sitta hemma och vänta på delar eller reparera. :-D

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •