Gå till helistore.se
Join Helisweden on discord
Resultat 1 till 8 av 8

Ämne: Flyga i villa område på bakgårnden

Forum-räv
    Reg.datum
    Apr 2015

Flyga i villa område på bakgårnden

Tjena tjohejsan, ni som flyger hemma i trädgården inne i ett villa område vilken storlek på helis flyger ni med? Jag har köpt en trex 250 här på forumet jag tänkt jag ska mysflyga lite med här hemma på baksidan av huset.

Forum-räv Ståliss avatar
    Reg.datum
    Aug 2011
    Citat Ursprungligen postat av n30 Visa inlägg
    Tjena tjohejsan, ni som flyger hemma i trädgården inne i ett villa område vilken storlek på helis flyger ni med? Jag har köpt en trex 250 här på forumet jag tänkt jag ska mysflyga lite med här hemma på baksidan av huset.
    755 size.
    Men då är min "trädgård" på 3 hektar.. ( bor på en gård ):P

När jag bodde i ett villaområde tidigare så flög jag en del med min 450. Funkade bra tills en ny granne flyttade in med 2 grabbar som kom farande å ställde 68 miljoner frågor stup i kvarten, kändes inte säkert å ha dom hängandes runt den så då slutade jag flyga hemma.
    En 250 borde ju funka. Den väsnas inte så mycket heller
    Senast redigerat av Stålis den 2020-04-05 klockan 22:15.
    .:: RVE MERAK 755 F3C ::.

Forum-räv vic2007s avatar
    Reg.datum
    Aug 2011
    jag har haft trex 250 säker över 10år sedan.
    svårt att flyga ute, pga vind känslig
    lätt att skruva sänder skruvar

trex 450 har flugit några år
    måste byta main shaft varje gång jag krocka marken - tål lite bättre vind än 250

Gaui x3 360mm blad är min mest flugen heli, 5år i nacke
    ingen anledning att sluta flyga med den
    billigt reserv delar, kompatibel med devil och GF
    aldrig behöver byta main shaft
    jobbig att byta huvuddrev

ju större ju bättre syns dom

Gaui X7FZ - Logo700/Logo550SX - Goblin380 - Gaui X3/X3L
    <Vbar Control Touch *> NeXt CGM*

Forum-räv vic2007s avatar
    Reg.datum
    Aug 2011
    Gaui X3

Gaui X7FZ - Logo700/Logo550SX - Goblin380 - Gaui X3/X3L
    <Vbar Control Touch *> NeXt CGM*

Beror väl helt på storleken på gård? :-) Jag tänker på det nu när jag söker annat hus/tomt.

Jag kan inte flyga vid mig, bor granne med ett parkområde, men här går det folk, cyklister, hundar... och som nån nämnde ovan, frågvisa personer, vilket var kul ibland. Och nu med Covid-19 och permitteringar mm så går det inte alls! Det gick nog förr om man valde tidpunkt och hade en spotter som kunde säga åt folk att koppla sina hundar i tid. Men jag slutade helt flyga här när frågorna mer blev som "fotar/filmar du mig???", "har du tillstånd???", osv.

Forum-räv
    Reg.datum
    Apr 2015
    Citat Ursprungligen postat av Ålänning Visa inlägg
    Beror väl helt på storleken på gård? :-) Jag tänker på det nu när jag söker annat hus/tomt.

Jag kan inte flyga vid mig, bor granne med ett parkområde, men här går det folk, cyklister, hundar... och som nån nämnde ovan, frågvisa personer, vilket var kul ibland. Och nu med Covid-19 och permitteringar mm så går det inte alls! Det gick nog förr om man valde tidpunkt och hade en spotter som kunde säga åt folk att koppla sina hundar i tid. Men jag slutade helt flyga här när frågorna mer blev som "fotar/filmar du mig???", "har du tillstånd???", osv.
    bakgården e stor nog för hovra runt lite och mysflyga. men ja de där lär jag ju märka om jag får såna frågor gällande fotografering o tillstånd osv ... men grannarna runt mig verkar va ruggigt trevliga och vår trädgård har ingen anslutning till väg/cykelbana eller nå likande.

men så klart man får väl flyga med vett o ettikett även om helin nu bara är en 250.. skulle aldrig få för mig o dra upp mina 600 helis i luften här ute.

Aktiv användare
    Reg.datum
    Jan 2014
    Oxy-3+ (285mm)

Inte varit ute på ett tag men det var alltid min goto heli... Superkvalite, inte speciellt vindkänslig, fungerar fint på begränsade utrymmen och blir extremt rolig/busig om man låter den sträcka ut lite på rotorvarvet där det finns utrymme.

Blir det så att jag dammar av mina helisar igen så kommer den garanterat vara först...

Oxy 285 AR7200BX, Koby40, HKII-2216-16 450L VX1e, HW50v3, HK 2520-1880 Goblin 570 VX1n, Jive 80+HV, HKIII-4025-550
    Lynx Team Pilot / Oxy Field Rep

Aktiv användare
    Reg.datum
    Jan 2016
    Jag kör 760 + 570 på baksidan av huset (över 20HA åker) :-=

/N

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •