Resultat 1 till 7 av 7

Ämne: Ensits fullskala på auktion

Hybridvisning

Aktiv användare Tobbe Arnessons avatar
    Reg.datum
    Oct 2019

Aktiv användare Davids avatar
    Reg.datum
    Sep 2014
    Slå till tycker jag! Flyger man RC så är väl detta ingen konst. Ju större desto enklare.

Forum-räv
    Reg.datum
    Apr 2015
    undra vad det är för gyro i den och var man kan montera mottagaren!

Aktiv användare
    Reg.datum
    Oct 2011
    Känner ägaren, har för mig att den inte varit i luften speciellt ofta.

Aktiv användare Tobbe Arnessons avatar
    Reg.datum
    Oct 2019
    Jag har googlat den lite. Importerades till Sverige av Charlie och Hans Östlund i Stockholm, som drev en firma "Mick i bild" som bl.a. skulle ägna sig åt helifoto. Den gick inte många timmar hos dem och den har knappt rört sig sedan dess.

Läser på WikiPedia om modellen: https://en.wikipedia.org/wiki/Revolution_Mini-500

"The Rotax 582 two stroke engine proved to be underpowered in this application and many failed in flight. The engine's vibration levels also proved to be a problem as they, combined with excessive rotor vibrations, lead to cracked frames and other component failures.[1]

Owners complained that the aircraft was not well designed. The president of the International Experimental Helicopter Association, the Mini-500 aircraft type club, Bill Phillips, who completed a kit, but did not fly it stated: "You can tell it is junk just by looking at it" and described Revolution Helicopter Corporation president Dennis Fetters as "one of the biggest cons that’s ever hit the kit industry".[1]

Fetters strongly denied that the design had safety issues and issued statements indicating that all accidents were due to improper maintenance, failure of builders to carry out rotor tracking and balancing or lack of piloting skills. In response to customer complaints in 1998 Fetters did add a tuned exhaust system to increase engine output, stronger transmission gears and a mast support kit to reduce vibrations".

Tror jag avstår från den.

Hur starka servos behöver en tror ni?

Forum-räv
    Reg.datum
    Nov 2011
    Jag som tänkte slå till. Nästa.
    Align T-Rex 700E V2 vbar Neo (800 tail) 813mm Edge, Align T-rex 600E Pro vbar Silverline(700 stretchkit) 625mm Radix, Align T-Rex 450L Dom vbar Neo,
    Align T-rex 450 sport (480 Tarot stretch) 350mm Radix, Blade mcpX BL pimpade och original

Deathtrap helt klart

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •