Gå till helistore.se
Join Helisweden on discord
Resultat 1 till 10 av 10

Ämne: Dji

Dji

Någon här som flyger DJI? Eller är det tabu?

Forum-räv
    Reg.datum
    Apr 2015
    Citat Ursprungligen postat av marherh Visa inlägg
    Någon här som flyger DJI? Eller är det tabu?
    Dji har väl nästan tagit över marknaden

Skickat från min SM-G975F via Tapatalk

Ah ok men trodde de flesta körde hemmabyggen här?

Forum-räv Impellers avatar
    Reg.datum
    Aug 2011
    Jag hade en mavic pro och stora planer. Men insåg fort att det inte fanns intresse från min sida med foto, film osv.
    Men DJI har ju fantastiskt produkter.
    Nån här som kör den handhållna gimball grejen för typ filma med mobilkamera?
    What the fuck is WTF?

Citat Ursprungligen postat av Impeller Visa inlägg
    Jag hade en mavic pro och stora planer. Men insåg fort att det inte fanns intresse från min sida med foto, film osv.
    Men DJI har ju fantastiskt produkter.
    Nån här som kör den handhållna gimball grejen för typ filma med mobilkamera?
    Just det: Osmo menar du kanske? Eller Ronin?

Forum-räv Impellers avatar
    Reg.datum
    Aug 2011
    Citat Ursprungligen postat av marherh Visa inlägg
    Just det: Osmo menar du kanske? Eller Ronin?
    Exakt, verkar rätt nice ändå Den verkar rätt händig
    What the fuck is WTF?

Just det, de gör en del nifty prylar.

Har haft en DJI Phantom som jag renoverade, samt renoverat två-tra åt andra också. Samtliga funkade finfint och såldes bort. För tråkiga för en RC-flygare. Och fota/filma med dem var inte min grej fast jag gjort massor med "dokumentatinsfilmer" från våra flygningar på vårt fält. Men det var däremot kul bygga eget för foto/film. :-) Allt från 250g-8000g+, används även professionellt senaste åren.

DJI gör rätt bra grejer numera. Såg en film på en proffsfilmare som störde sig på alla uppdateringar som ständigt nojsar. Det kunde hända att de planerat filma något och mycket folk var inblandade, ja då startade inte f-nskapet för det behövdes köras in en uppdatering och då var det bara att göra det. Kanske går att komma runt, men det verkade inte så. Sånt gillar inte jag. Man har ingen kontroll...

Aktiv användare Tobbe Arnessons avatar
    Reg.datum
    Oct 2019
    Jag har DJIs gimbal för mobiltelefon, dvs. mobilen agerar kamera och gimbalen håller den stadig. Har bara testat den enstaka gånger men den funkade bra. Grabben lyckades slänga den tvärs över rummet och den blev lite böjd, har inte orkat skruva isär och laga, funkade ändå men jag tappade på något sätt sugen. Det är för mycket meck att hålla på och montera mobilen i den och starta appar, se till att det synkar osv.. Jag spontanfilmar bara, hade varit en annan sak om en gör tydliga videoprojekt.

Har flugit (och kraschat) Phantom 3 Pro och det är ju hur smidigt som helst. Skulle inte tveka att köpa DJI om jag får behov av en filmdrönare.

Användare
    Reg.datum
    Mar 2017
    Har en DJI spark. Igår var jag i en bokskog och filmade. Det blir lite magisk känsla när man flyger i s k tripod mode och några meters höjd. Solen kommer fram genom det täta lövverket på några ställen.

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •