Gå till helistore.se
Join Helisweden on discord
Sidan 3 av 3 FörstaFörsta 123
Resultat 21 till 28 av 28

Ämne: Hobbywing 100A lag av i luften.

Aktiv användare Minis avatar
    Reg.datum
    Aug 2011
    Går inte att binda om den står bara exit det kommer inte upp serienumret på vbaren.
    Har testat att koppla in med ett löst batteri direkt i vbaren samma sak bara blinkar. Det lyser en röd lampa inte den gröna. Skakar man lite på Helin så hoppar servorna igång och stjärtrotorn kompenserar men rör jag spakarna så är den död. Tydligen så sparar VBC flighter Log arcive ska kolla där imorrn men hjälper inte mig att få igång vbaren jäkligt märkligt det här.

Aktiv användare
    Reg.datum
    Oct 2011
    Skumt.. Det kan vara intressant att se loggen.
    Tex. Om du har rc-packet loss och failsafe eller liknande.
    Den ska finnas i din Vbar control.

Kan du unbinda? För att att sen binda igen?

Jag hör att din Vbar control piper, vad står det i displayen

Annars verkar det ju som att det hänt nåt med din mini vbar tyvärr.
    Funkar det inte efter reset via vbar control manager/vstabi 5.3 så är det kanske bäst att skicka den på service, det verkar ju lite läskigt att flyga om den tappar kontakt...
    https://www.vstabi.info/en/rma

/Christoffer
    www.helistore.se

Reg.datum
    Aug 2011
    Nope kan inte unbinda kommer inte upp något sådant. Det som står på vbar controllers är Connection not Connected så den binder och tappar mottagningen kopplar upp för att sedan tappa igen.

Har nu kollat loggen och precis innan kraschen så står det governer input contains glitches två efter varandra och sedan raised vibration lever ( kanske normalt men väldigt mycket vibrations level ) sedan tog det slut.

Reg.datum
    Aug 2011
    Så där då har jag lyckats laddat ner till 5.3 kopplat upp mig mot datorn och vbar programmet via PC. Dnär tryckte jag på create a new model = factory reset. sedan ladda tillbaka 6.0 i med ström och sedan starta BVC´N men samma sak tyvärr radion pendlar mellan connected och not connected och vbaren blinkar så ja den är väl trasiga? intressant vad som har hänt. Får väl kontakta vstabi gänget och se vad de säger.

Aktiv användare
    Reg.datum
    Oct 2011
    Har du en Annan Rx-satellite du man testa med?
    www.helistore.se

Reg.datum
    Aug 2011
    Japp har en till som jag kan testa med. Men inget fel som sagt på esc’n de. Funkar på den andra Goblinen 380 men ska testa att byta. Får inte in i skallen hur jag ska grunda en goblin från att slippa statiska grejer från remmen. En från motor plattan men vad ska jag sätta den andra meden då det är carbon bom?

Reg.datum
    Aug 2011
    BANG!!!! Christoffer du knäckte koden!!! Det är mottagaren som inte vill testade att ta den andra från 380 och då funkade esc’n som den skulle dvs 6 pip för en 6 cells acc och vbaren lyser och servona rör sig. Så mottagaren måste ha lagt av i lyften eller om den gick sönder vid den hård landningen. Så då behövs en ny mottagare bara och så klar lite fix på Helin. Skönt att felet hittades och att vbaren funkar frågan är bara vad som hände varför den tappade kraft kanske har att göra med något statisk ändå.

Aktiv användare
    Reg.datum
    Oct 2011
    Här finns lite info om hur man kan fixa jordningen på g380:

https://www.helifreak.com/showthread.../topics/685642

Trist med mottagaren, men det är ju enkelt att byta till en ny.
    Man brukar få ”rc packets loss” i loggen vis statiska urladdningar.
    Men dina rpm-glitchar kan ju bero på samma sak.
    www.helistore.se

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •