Gå till helistore.se
Join Helisweden on discord
Sidan 1 av 2 12 SistaSista
Resultat 1 till 10 av 11

Ämne: Blade nano S2

Blade nano S2

Hej alla!

Jag är en som inte haft mycket tid att flyga senaste par åren, hade precis kommit igång ordentligt när jag fick ett par barn hux flux.
    Är på rätt spår igen nu
    Ser att det ändå kommit en del nytt i helikoptervärlden. Nu köpt även en blade 230s v2 för att värma upp lite.
    Min egentliga fundering: "nya" nano s2, någon erfarenhet av denna? Bra/dåligt? Lik s1? Har 2 nano cp s(1) som jag bankat skiten ur inomhus över vintern, undrar om det är värt att gå in på s2 istället.

Kanske inte den intressantaste frågan någonsin men tänkte dra mitt strå till stacken och inte bara lurka på forumet.

Trevlig helg på er!

Aktiv användare mickemurares avatar
    Reg.datum
    Aug 2011
    Hej hej,
    jag har båda men känner ingen skillnad på dom mer en att det blev lite mer klös i den nya.
    beror nog på nya accar och fräsch motor :-)
    Pitch or Die
    Team MainBase.se

Användare
    Reg.datum
    Mar 2017
    Jag gillar s2:an eftersom jag flyger 3d. Ska man flyga runt bara så känns det ingen vits att köpa en då är det bättre med större. Första flygläget är frustrerande för helikiptern går upp och när man släpper på gasen kommer den knappt ner. Brukar gå direkt till 3d mode efter takeoff. Var tvungen att uppgradera motorerna för stjärnen släppte så lätt när man skulle flipoa runt den eller piroflips. Enda minuset nu jag upplever är att den är så liten och ibland svår att se så man får flyga nära sig. Men det är priset man får betala för att den tål många krasher oskadd. Det som går sönder är landningsställen dem får man limma mycket och ibland ramen alltså piggarna som håller canopyn knäcker men dem har jag borrat in tunna metalltrådar i som förstärkning och limmat. Lite pill jobb men man slipper köpa ny ram. Annars går inte så mycket annar sönder. Sen tycker jag färgen på canopyn är dålig så man får uppgradera till en som syns bättre. Det sköna med micro är att då blir allt som är större lättare att flyga till och med 180 känns stor i jämförelse. Brukar alltid börja flyga med s2:an eftersom den kräver mycket throttel management sen när man kört några accar och blivit uppvärmd i fingrarna går man över på större. Tror huvudkortet håller bättre på s2:an än föregångaren. Lite krashtåligare.Trevlig helg tillbaka!
    Senast redigerat av dustcart den 2020-05-22 klockan 11:59.

Aktiv användare mickemurares avatar
    Reg.datum
    Aug 2011

Lite kul på jobbet med Nano :-)
    Pitch or Die
    Team MainBase.se

Användare
    Reg.datum
    Mar 2017
    Såg kul ut Flyger fint. Det är det som är så bra med nanon att man kan ha med den överallt. Spontan flyga. Man kan t.om flyga in i sig själv utan livet som insatts. Så gör inget att människor är i närheten.

Tack för fina svar. Snyggt spakat!

Vem försöker jag lura. Kommer ju att köpa en sån också bara för att! :-)

Intressant just om 3-1 kortet skulle vara tåligare. Mina har rent fysiskt klarat krascher bra, men ena har fått sannolikt elstrul med att den måste re-bindas titt som tätt o flyger konstigt, är ganska övertygad om att det är just 3-1 kortet som fått en hjärnskakning för mycket.

Användare
    Reg.datum
    Mar 2017
    Bara spekulerar för jag har krashat mycket utan att kortet strular på s2:an. Men läste lite om dem äldre modellerna. Har absolut inte mycket koll på elektronik men såg ett klipp på en cps med glapp i en komponent. Men efter man gick över med lödkolven och värmde om tennet så funkade den bra igen. Verkar vara fler som haft detta problem efter ett antal krasher. Har en cps hemma med trasigt kort har för mig att den startar och lyser men binder inte. Misstänker att det är samma fel men köpte s2:an istället så nu har den bara blivit liggandes. Skulle kunna vara att din börjar få nåt liknande problem kanske.
    Senast redigerat av dustcart den 2020-05-23 klockan 15:18.

Oh den såg fin ut!

Aktiv användare Tobbe Arnessons avatar
    Reg.datum
    Oct 2019
    Jag har slitit ut motorn på min Nano S2. Det ska gå att stoppa i en bättre core-less motor i den som håller längre, men kräver lite modifikation av kretskortet. Jag har för mig att jag redde ut det här på forat, men hittar inte inlägget.

Annars är det piggarna som håller canopyn som är den svaga delen. Tyvärr del av ramen så jobbigt att byta. Jag stoppade i en Microheli-ram med utbytbara piggar men har inte behövt byta dem än.

Användare
    Reg.datum
    Mar 2017
    Citat Ursprungligen postat av Tobbe Arnesson Visa inlägg
    Jag har slitit ut motorn på min Nano S2. Det ska gå att stoppa i en bättre core-less motor i den som håller längre, men kräver lite modifikation av kretskortet. Jag har för mig att jag redde ut det här på forat, men hittar inte inlägget.

Annars är det piggarna som håller canopyn som är den svaga delen. Tyvärr del av ramen så jobbigt att byta. Jag stoppade i en Microheli-ram med utbytbara piggar men har inte behövt byta dem än.
    Påverkas vikten något av rambytet? Alltså märks det nån skillnad i praktiken när man flyger för det kanske vore en ide att uppgradera.

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •