Gå till helistore.se
Join Helisweden on discord
Resultat 1 till 6 av 6

Ämne: Laddning...

Aktiv användare Kordons avatar
    Reg.datum
    Sep 2011

Laddning...

Hej,

Har en Megapower Infinity 960SR laddare. Har haft den i många år, men har aldrig laddat små Li-Po. Ska ladda en 2S 350mAh. Men kan inte ställa batteriets kapacitet i laddaren på 350mAh. Finns 300 eller 400. Och sedan frågar den om Max-cap. Default så står den på 80%. Hur hade ni ställt in laddaren?
    Med Vänliga Hälsningar
    Michael "Flash" Kordon

Forum-räv desmos avatar
    Reg.datum
    Oct 2014
    Jag skulle ställa den på 300mAh vilket gör att du laddar med 0,85C så håller man sig på den lugna linjen. Ställer du den på 400 så laddar du med 1,15C så det är rätt liten skillnad dvs spelar ingen större roll. Antar att batteriet säger att du kan ladda typ 1-3C eller liknande, isåfall är det mellan 300 och 1000mAh ett intervall som batteriet fungerar bra på. Högre går snabbare alltså.

Max-Cap antar jag är den mängd mAh som den kan trycka i innan laddaren stänger av laddningen (säkerhetsfunktion mot överladdning). Så kör du max ur 80% ur acken så är det ok att ha den där den står. Tömmer du acken till 0 antar jag att den bara trycker i 85% (typ 300mAh) innan säkerhetsfunktionen stänger av laddningen.
    Oxy & Goblin | Brain & Jeti

Reg.datum
    Sep 2011
    Tack för svaret. Men laddströmmen Jan jag ställa in dom jag vill. Det som jag menade är att den frågar om vilken kapacitet batteriet har
    Med Vänliga Hälsningar
    Michael "Flash" Kordon

Sätt den på 400 så vet du att den kommer att ladda fullt. Sätter du kapaciteten till 300 finns en liten risk att den inte laddar fullt eftersom du kan få i mer än 300mAh i en 350mAh-packe.
    LOAD"*",8,1
    I woke up this morning, my DNS zones are nearly empty and Active Directory is sitting in a corner rocking back and forth crying. What happened?

Forum-räv desmos avatar
    Reg.datum
    Oct 2014
    Citat Ursprungligen postat av peter larsen Visa inlägg
    Sätt den på 400 så vet du att den kommer att ladda fullt. Sätter du kapaciteten till 300 finns en liten risk att den inte laddar fullt eftersom du kan få i mer än 300mAh i en 350mAh-packe.
    Håller med, sätt 400 som kapacitet av ovan nämnda skäl.
    Oxy & Goblin | Brain & Jeti

Reg.datum
    Sep 2011
    Okej, sätter den på 400mAh då och laddar 2C 700mAh.
    Med Vänliga Hälsningar
    Michael "Flash" Kordon

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •