T-Shirt Banner
Sidan 1 av 2 12 SistaSista
Resultat 1 till 10 av 19

Ämne: Köpes: Mjuk transportväska till trex 450 FBL heli.

Köpes: Mjuk transportväska till trex 450 FBL heli.

Som rubriken lyder så är jag på jakt efter en mjuk transportväska till en t-rex 450 heli.

Typ en www.ideal4allhobbies.com eller liknande.

PMa om du har något tillsammans med en bild.

//Henrik

Aktiv användare JiBes avatar
    Reg.datum
    Apr 2012
    Ingenting är omöjligt - så länge man inte behöver göra det själv...

Citat Ursprungligen postat av JiBe Visa inlägg
    Hej.
    Jag köpte en sån där väska från align rc. I mitt tycke är den för svampig, dvs inte styv nog. Ganska tunt lager stoppning var det i den också. Överdelen var så vek så när man bär den i handtaget så deformeras väskan kraftigt. Storleken var det enda som jag tyckte var bra, precis det jag letade efter. Skall man lasta något mer än en helikopter i den, tex batteri så funkar den inte. Rent generellt en ganska kass produkt.

För att göra den användbar fick jag spendera 3 kvällar på köksbordet med nål och tråd. Jag sprättade upp den och la in 2mm glasfiberlaminat i toppen och i botten som jag band ihop med handtagen. Jag flyttade infästningen för axelremmen för den var placerad på ett dumt sätt som fick väskan att vika sig när man bar den över axeln.
    i sidorna sydde jag in bitar av ett gammalt liggunderlag.

Nu efter modden håller den formen bra, även när men lastar den med batterier.

2012-07-10%u0025252021.21.59.jpg
    2012-07-10%u0025252021.22.20.jpg

Väskan är till salu för 6000kr om någon vill köpa den, haha
    (det var riktigt drygt att sy...)

Reg.datum
    Apr 2012
    Jag får be så hemskt mycket om ursäkt för mitt mindre braiga tips, nu när jag läste hur mycket merjobb det inneburit för dig. Kanske borde sagt att jag själv inte hade någon erfarenhet av väskan, utan bara sett att den fanns att köpa hos dem...

Men nu vet man ju var man skall vända sig för diverse väskmodifieringar

Citat Ursprungligen postat av JiBe Visa inlägg
    Jag får be så hemskt mycket om ursäkt för mitt mindre braiga tips, nu när jag läste hur mycket merjobb det inneburit för dig. Kanske borde sagt att jag själv inte hade någon erfarenhet av väskan, utan bara sett att den fanns att köpa hos dem...

Men nu vet man ju var man skall vända sig för diverse väskmodifieringar
    Nej, nej. Det var inte så jag menade alls.
    Jag bara delar med mig av mina erfarenheter och ville visa min fina modd av väskan.

Reg.datum
    Apr 2012
    Ne, det är lugnt. Jag hade inte vett nog ändå att ta åt mig om det hade varit så du menat
    Men det syns ju att du är en kille med handarbets-skills

Aktiv användare JonasWiktors avatar
    Reg.datum
    May 2012
    hmmm.. Tack för informationen. Jag hade denna väska som val nr 1 inför mitt stundande köp av mjuk väska till 450:n.
    Men nu kanske man ska kolla vidare lite. ?!

Forum-räv Dannys avatar
    Reg.datum
    Aug 2011
    Blog Entries
    3
    jag har Aligns väska till både 550 och 700 och tycker deras väskor är riktigt bra! "lagom" mjuka och bra botten. Samt bra bärhandtag som sitter på rätt ställen osv. Vädertätad dragkedja också. Vet inte om det finns till 450 men om det gör det så borde den vara nice tycker jag.
    Hammerhill Bikers

Aktiv användare JonasWiktors avatar
    Reg.datum
    May 2012
    Citat Ursprungligen postat av Danny Visa inlägg
    jag har Aligns väska till både 550 och 700 och tycker deras väskor är riktigt bra! "lagom" mjuka och bra botten. Samt bra bärhandtag som sitter på rätt ställen osv. Vädertätad dragkedja också. Vet inte om det finns till 450 men om det gör det så borde den vara nice tycker jag.
    För 500 size och uppåt verkar det finnas mängder av mjuka bra väskor, bla Aligns. Jag har dock inte sett någon lagom till en 450.

Forum-räv Dannys avatar
    Reg.datum
    Aug 2011
    Blog Entries
    3
    okej, då är det nåt klon-märke jag sett kollade lite snabbt och hittade Tarot, ser ut att likna Align. Men kanske bäst att tillägga här med, har INTE provat den
    http://www.hawk-rc.net/index.php?rou...product_id=231
    Hammerhill Bikers

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •