Sidan 2 av 19 FörstaFörsta 123412 ... SistaSista
Resultat 11 till 20 av 188

Ämne: Milstolpar i flygningen.

Forum-räv helge ks avatar
    Reg.datum
    Feb 2012
    Blog Entries
    5
    Jag börjar känna nu att jag är ett med helikoptern....

Den där känslan måste väl ändå vara den rätta. hoppas jag kommer dit innan jag fylld 50 år.
    Sir Kraschalot. Team pilot för Rubin RC www.rubinrc.se

Forum-räv
    Reg.datum
    Jan 2012
    Milstolpe.

Hovring och flygning i alla fyra orienteringarna sitter mycket bra.
    Känner stor säkerhet i alla orienteringar när jag flyger normal sportflygning och jag behöver inte tänka mig igenom flygningen, allt sker i muskelminnet.

Baklängesflygning står på programmet nu.. efter det, inverterad flygning.

Har fyllt 50..
    Old Bastards Malmö

Aktiv användare TcAnderss avatar
    Reg.datum
    Sep 2011
    Bra jobbat!

Jag vet med mig att jag fuskar på tok för mycket med grunderna, gillar att försöka på lite mer avancerat istället för att nöta det som är lite trökigare, jag backar fortfarande tillbaka helikoptern när jag är lite långt bort t.ex.. (:

Forum-räv
    Reg.datum
    Jan 2012
    Tack Anders!

Det känns rätt bra att kunna flyga hem helikoptern istället för att backa hem den när den kommer lite för långt bort.
    Jag gissar att det mer avancerade blir lite lättare att lära när grunderna sitter som de ska.
    Old Bastards Malmö

Reg.datum
    Feb 2012
    Blog Entries
    5
    Efter många timmar i simmen så
    Lyckades jag sätta funnlarna irl, nu vart det med 130x en men jag räknar in det till utveclingen.
    Nos ner och tail ner med rotorn inåt, bara resten kvar att få till, framlänges och baklänges, sedan skall det inövas med rotorn på utsidan, fast får öva mera på den inverterade flygningen innan man når dit.
    Men jag känner definitivt att det fortfarande går åt rätt håll efter 7 månader i hobbyn.

Aktiv användare
    Reg.datum
    Mar 2012
    Lekte gräsklippare med Helin för första gången idag. Jäkligt nervöst , började med lite vissna hundkex som stod för sig självt o satte sedan igång med att fokusera på gräset. En jäkla kick när man hörde bladen som tillslut tuggade i sig gräset. Då de var sista accent för dagens flygning så stof jag präkta nöjd efteråt och beundrade de nu grön vita rjx bladen.
    Crash and burn MTF !!!

Reg.datum
    Feb 2012
    Blog Entries
    5
    Citat Ursprungligen postat av pontushbg Visa inlägg
    Lekte gräsklippare med Helin för första gången idag. Jäkligt nervöst , började med lite vissna hundkex som stod för sig självt o satte sedan igång med att fokusera på gräset. En jäkla kick när man hörde bladen som tillslut tuggade i sig gräset. Då de var sista accent för dagens flygning så stof jag präkta nöjd efteråt och beundrade de nu grön vita rjx bladen.
    du får köpa dig en Gasser då låter det som en gräsklippare ochså

Aktiv användare
    Reg.datum
    Jul 2012
    Åhhh så härligt det låter! jag övar för fullt med belt 2:an för att sedan våga lyfta med 700an någon dag =)

Aktiv användare
    Reg.datum
    Mar 2012
    Ja de är så sjukt kul särskilt när man skall till att pröva nya saker. gjorde min 1a autorotation från hög höjd idag. Inte särskilt vacker gjord men dock så kul. Sedan hittade jag även en lägsta gräns för att göra en inverterad auto. Höll den på kanske 1.60 inverterat o slog av hold. Tror nästan ja klippte lite gräs med tailen
    Man kanske kan göra dem lägre men ja gör utan att dra på pitchen. Får öva mer hihi
    Senast redigerat av pontushbg den 2012-11-15 klockan 14:35.
    Crash and burn MTF !!!

Forum-räv sekras avatar
    Reg.datum
    Jan 2012

Milstolpar i flygningen.

Väntar, du menar alltså att du hoverade inverterat 1.6m över marken och slog på hold? Det är ingen auto men det låter lite läskigt

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •