T-Shirt Banner
Sidan 890 av 891 FörstaFörsta ... 390790840880888889890891 SistaSista
Resultat 8 891 till 8 900 av 8906

Ämne: Idag...

Forum-räv Impellers avatar
    Reg.datum
    Aug 2011
    Citat Ursprungligen postat av desmo Visa inlägg
    Kan bara stämma i att det är en förbannat snygg heli, lockar lite vad du har att se fram emot när du är klar .
    Ohhh, it's lovely
    Bygget är rätt likt övriga gobbor. Om du har tips emottages det gärna

Skickat från min SM-G965F via Tapatalk
    What the fuck is WTF?

Forum-räv desmos avatar
    Reg.datum
    Oct 2014
    Som vanligt är det bra Gob-information så inte så mycket frågor. Men det jag kommer på är att ramarna är av en lite styvare och tunnare kolfiber, väldigt fint skurna, så slipningen tog extra tid för att bli rund och fin. Sylvass annars för kablar och fingrar.

Den nya röda batteriskenan fattade jag inte vad som var bak eller fram. Men det slutade med att jag använde den tunna flärpen fram för att kunna få dit ett extra kardborreband.

Tailen var lite trög efter montage, så jag klämde lite med en näbbtång på kullänkarna för att "runda av dom" lite. Gjorde stor skillnad på hur tailservot jobbade efter det.

Limningen med CA på bommens inre alu-stag höll på att gå snett, torkar så fort att det var precis att jag hann skruva den till rätt läge. Märk upp position innan du limmar så du kan skruva snabbt... Detta stag håller sedan skruvarna som håller bommen till ramen. Trots att jag gjorde rent och använde Loctite 243 så kom den ner på andra flighten med båda skruvarna långt ute. Fick göra om proceduren med 243 och sedan dess sitter de. Men sidoskruvarna till bommen fram i ramen har en tendens att vara känsliga för vibration så kolla lite extra första flighterna.

I övrigt inget att säga, upplever den helt skild från min 700 comptetition. Väger 5,2kg mot Comp som väger 5,7kg..

Jo, förresten, fick flytta fram esc mer än jag trott (200A) för att få ok COG i efterhand, vilket gjorde att jag fick byta esc-kablar, gjorde dom för korta för att de skulle räcka till o flytta på..Puhh.

O sen landstället tyckte jag var lite vingligt. Satte på carbonstället, skiljer 60gram om du räknar sånt.. Som dag och natt om du vill eller behöver göra en auto.
    OXY3 | Goblin 380, 500, 570, 700 | Logo 690 | Protos 700 | DX9, DS16

Reg.datum
    Aug 2011
    Citat Ursprungligen postat av desmo Visa inlägg
    Som vanligt är det bra Gob-information så inte så mycket frågor. Men det jag kommer på är att ramarna är av en lite styvare och tunnare kolfiber, väldigt fint skurna, så slipningen tog extra tid för att bli rund och fin. Sylvass annars för kablar och fingrar.

Den nya röda batteriskenan fattade jag inte vad som var bak eller fram. Men det slutade med att jag använde den tunna flärpen fram för att kunna få dit ett extra kardborreband.

Tailen var lite trög efter montage, så jag klämde lite med en näbbtång på kullänkarna för att "runda av dom" lite. Gjorde stor skillnad på hur tailservot jobbade efter det.

Limningen med CA på bommens inre alu-stag höll på att gå snett, torkar så fort att det var precis att jag hann skruva den till rätt läge. Märk upp position innan du limmar så du kan skruva snabbt... Detta stag håller sedan skruvarna som håller bommen till ramen. Trots att jag gjorde rent och använde Loctite 243 så kom den ner på andra flighten med båda skruvarna långt ute. Fick göra om proceduren med 243 och sedan dess sitter de. Men sidoskruvarna till bommen fram i ramen har en tendens att vara känsliga för vibration så kolla lite extra första flighterna.

I övrigt inget att säga, upplever den helt skild från min 700 comptetition. Väger 5,2kg mot Comp som väger 5,7kg..

Jo, förresten, fick flytta fram esc mer än jag trott (200A) för att få ok COG i efterhand, vilket gjorde att jag fick byta esc-kablar, gjorde dom för korta för att de skulle räcka till o flytta på..Puhh.

O sen landstället tyckte jag var lite vingligt. Satte på carbonstället, skiljer 60gram om du räknar sånt.. Som dag och natt om du vill eller behöver göra en auto.
    Super tack för infon Tar med mig allt. Imorgon kväll är det bygga dags

Hade med mig wippen till fältet idag för att testa... Vanan sitter inte inne. Hade missat reverse tailen så den korrigera fel. Bra man alltid gör pre-flight test.

What the fuck is WTF?

Reg.datum
    Aug 2011
    Jag blir aldrig less den här biten på Goblin. Silkes lent löper hela transmission. Installera servo, gyro och mottagare, sen bara flyga.

What the fuck is WTF?

Forum-räv heliflygs avatar
    Reg.datum
    Jun 2012
    Idag kan jag bara konstatera att jag haft 6 veckors semester i rad utan att ha flugit en enda gång. Var det för varmt, eller har jag tappat sugen? Nåja, det återstår att se om termometern någon gång kan gå under 20 på dagen.
    Logo 600SX NEO, Logo 500 NEO, Logo 480 Xxtreme NEO, GAUI X3 Mini Vbar, Vbar Control

Reg.datum
    Aug 2011
    Citat Ursprungligen postat av heliflyg Visa inlägg
    Idag kan jag bara konstatera att jag haft 6 veckors semester i rad utan att ha flugit en enda gång. Var det för varmt, eller har jag tappat sugen? Nåja, det återstår att se om termometern någon gång kan gå under 20 på dagen.
    Ja det är inte lätt, håller med. Jag har gjort en premiär, och sedan har det vilat. Största Problemet för mig ar att jag har andra hobbisar som jag hellre tar tid till. Men då jag väl är ute så är det ju kul
    Nästan lite som "kan inte leva med dom, kan inte leva utan dom" 🤣

What the fuck is WTF?

Reg.datum
    Aug 2011
    Citat Ursprungligen postat av heliflyg Visa inlägg
    Ja det är inte lätt, håller med. Jag har gjort en premiär, och sedan har det vilat. Största Problemet för mig ar att jag har andra hobbisar som jag hellre tar tid till. Men då jag väl är ute så är det ju kul
    Nästan lite som "kan inte leva med dom, kan inte leva utan dom" 🤣

What the fuck is WTF?

Aktiv användare runnjarns avatar
    Reg.datum
    Apr 2013
    Den helis som jag helst flyger med gnällde på att det var för varmt o jag höll med. 4 flygningar på 5 veckor, 3 av dem med overtemp varning. Har mest gått omkring o gnällt på att det är för varmt. Sen åkte jag en runda till Tyskland och där var det ännu varmare

Aktiv användare Jockebanans avatar
    Reg.datum
    Oct 2013
    Alporchinhos, Algarve .....................Portugal
    Just nu vid Piteå modellflygfält är det 13 grader...

Skickat från min Mate 9 via Tapatalk
    Mikado LOGO600SE VBar NEO, SAB Goblin500 VBar NEO, 2xLynx Heli OXY3-285 VBar NEO, Lynx Heli OXY2 FE190 VBar NEO, Lumenier QAV210 CHARPU, Mikado VBC, Futaba T14SG, två Revo PL8-laddare och ett gäng flygplan

Forum-räv desmos avatar
    Reg.datum
    Oct 2014
    Jag har flugit i värmen, jag gillar det där med att flyga i solsken och vindstilla. Dock haft större problem med att hålla koncentrationen uppe än med varma grejer. Det som funkat för mig är att de varma dagarna köra utan canopy och också varva två helis så den ena får vila lite längre mellan varje flight.
    OXY3 | Goblin 380, 500, 570, 700 | Logo 690 | Protos 700 | DX9, DS16

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •