T-Shirt Banner
Sidan 1 av 20 12311 ... SistaSista
Resultat 1 till 10 av 198

Ämne: Kds 450q

Forum-räv Dannys avatar
    Reg.datum
    Aug 2011
    Blog Entries
    3

Cool Kds 450q

Har haft min QuietBeast snart ett år och den har tjänat mig troget (Läs mer). Tycker den funkat bra men nu har jag börjat gilla governor så jag köpte ny ESC och BeastX-satellitadapter så ska jag försöka få till en cleanare maskin. Tänkte även byta till XT60.

KDS450Q_111002_01.jpg

Köpte en ICE50 Lite, den har ju switchande BEC så nu slipper jag min externa också. Bra bra. Dessutom verkar min field link funka till den här ICE'n.

QuietBeast_ESC-byte01.jpg QuietBeast_ESC-byte04.jpg

Citerar lussarn, det var så bra skrivet, lite jobbigt när den går bra i början sedan dalar det.
    Citat Ursprungligen postat av Lussarn
    Att köra utan gov är uteslutet nuförtiden tycker jag, man vill ju ha samma helikopter under hela flygningen, utan gov har men ett bi i början och en humla i slutet av flygningen, med gov har man en geting rätt igenom.
    Så kommer Peter och bygger riktigt snyggt dessutom. Det är ju klart inspirerande Peters Q-album

Det har ju kommit en ny, KDS 450QS, fast den verkar väldigt otillgänglig, undrar hur det blir med den.
    Hammerhill Bikers

Får man haka på din Q-tråd eller vill du att jag gör en egen "byggtråd" för min maskin?
    LOAD"*",8,1
    I woke up this morning, my DNS zones are nearly empty and Active Directory is sitting in a corner rocking back and forth crying. What happened?

Forum-räv Dannys avatar
    Reg.datum
    Aug 2011
    Blog Entries
    3
    det går la bra att haka på Q-broder!

/edit: Vet du poltalet på motorn?
    Hammerhill Bikers

Citat Ursprungligen postat av Danny Visa inlägg
    det går la bra att haka på Q-broder!

/edit: Vet du poltalet på motorn?
    Gött mos, då hakar jag på med några rader om mitt bygge när jag mentalt fått skrapat ihop vad jag skall skriva
    Poltalet har jag ingen aning om men jag kan ta reda på det snart då jag ändå måste byta lager i min motor, dom ofunkade redan vid leverans så att säga Maskinen har dock varit i luften och det var som vanligt helt odramatiskt trots storm och regn
    LOAD"*",8,1
    I woke up this morning, my DNS zones are nearly empty and Active Directory is sitting in a corner rocking back and forth crying. What happened?

Forum-räv Dannys avatar
    Reg.datum
    Aug 2011
    Blog Entries
    3

Thumbs up Nya ESC'n testad

Då har jag testat med nya ESC'n. Tyvärr är det nåt strul med satellitadaptern så jag fick stoppa dit RX'en igen men men, det blev rätt bra ändå. Väldigt skönt med ett vettigt reglage på som man lätt kan justera och som har GOV!!! Jag ställde fast rpm på Normal: 2100 / Idle1: 2400 / Idle2: 2700. Flög riktigt bra med dessa olika. 2100 var väldigt lågt, sedan 2400 var ju lagom för lätt 3D. 2700 lite hårdare men har ställt upp den till 2800 nu så får vi se, borde lämpa sig för lite hårdare 3D då. Den växlar lagom snabbt mellan HS (standardinställning har jag på det också). Största skillnaden var ju som sagt att den höll jämt varv hela tiden även fast accen blev sämre, man flög bara och njöt och sedan pep timern Gain står på 25 men den skulle jag behöva ställa upp lite märkte jag.

Ballaste var nog flyga på 2100 rpm, med 350mm-blad alltså. Det var sjukt lågt varv, var rädd att den inte skulle orka upp men det funkade faktiskt riktigt bra, man får vara noga och inte dra av för snabbt bara för då faller den bra. Flög runt lite, stora cirklar, lätta stallturns. Det t om blåste lite granna och det funkade utan konstigheter. Trottlade jag på så höll tailen rätt bra för den ökar varv ganska mjukt (vid högre varv funkar det också bra, den svarar snabbt liksom, vid 2700 var det en riktigt ettrig snabb sak). Så det funkade mycket bättre vid låga varv nu!

Kolla loggen. Första accen blandad körning, andra 2400 rpm, tredje 2700 rpm och fjärde 2100 rpm. Tempen hålls runt 55 grader och det är ju ok för att inte ha någon kylfläns.

Just det. Poltalet. Jag använde mätfunktionen och fick fram 8! Ställde in enligt det och det blev perfekt. Mätte med tacomätare vid alla tre HS och det var så gott som spot on.
    Bifogade bilder Bifogade bilder
    Hammerhill Bikers

Aktiv användare Michaels avatar
    Reg.datum
    Sep 2011
    Stiligt! Den där motorn verkar det vara rätt bra tryck i. Är det KDS motor?
    Jag kör CCICE50 i 450n och är väldigt nöjd. SetRPM på 2700.

Forum-räv simonarvestrands avatar
    Reg.datum
    Sep 2011
    Blog Entries
    4
    Hur är softstarten på Icen ?
    --------------- Skickat från min Texas Instruments TI99-4A --------------
    ---------- Flyger som en kratta men tycker det är kul ändå--------

Citat Ursprungligen postat av simonarvestrand Visa inlägg
    Hur är softstarten på Icen ?
    Precis så soft du vill ha den. Du ställer den med en parameter via pcn. Std är 5 men vill du ha smooooooooth testa 3.

Forum-räv Dannys avatar
    Reg.datum
    Aug 2011
    Blog Entries
    3
    Michael: Det är bra tryck i den! Väldigt bra alltså, den boggar knappt märkbart om man pitchpumpar. (tur är väl det för det är mycket svårt att hitta en annan motor som passar. 1660 kv och c-clip)

Simon: Ja den ställer man in så den blir precis som man önskar. Jag hade råkat ställa den riktigt ultrasoft så jag kunde nästan gå och pissa medans den varvade upp (inte som förut då det var 2 sek! )

Mats: Jaha, du hann mellan. Jotack. Jag hade den på 2! (tänkte fel vid setup) kolla bilaga
    Bifogade bilder Bifogade bilder
    Hammerhill Bikers

Forum-räv simonarvestrands avatar
    Reg.datum
    Sep 2011
    Blog Entries
    4
    Citat Ursprungligen postat av Mats.Sjöstrand Visa inlägg
    Precis så soft du vill ha den. Du ställer den med en parameter via pcn. Std är 5 men vill du ha smooooooooth testa 3.
    Låter intressant. funderar på att byta på 450'n om jag nu inte säljer den som är en annan tanke softstarten som jag har på
    kdsreglaget är ju sådär kan man säga starta med idleup innebär minst ett varvs piro känns inte bra :P
    --------------- Skickat från min Texas Instruments TI99-4A --------------
    ---------- Flyger som en kratta men tycker det är kul ändå--------

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •